drömmer så mycket
I natt är inget undantag. Skriver ner alla mina drömmar och när jag ser dem nerskrivna är det lättare att "tolka" dem. Mycket handlar ju om mig om mitt just nu kaotiska liv…förstår precis
Men vad betyder tomater som växer under vatten? Såg massor med lådor under vatten där det växte tomater? Tyckte det var konstigt för jag visste ju i drömmen att så odlar man inte tomater. Jag vadade i vattnet och försiktigt satte jag ner fötterna så jag inte skulle ramla. Vattnet var inte högt, gick till halva smalbenet ungefär och jag kände aldrig någon rädsla och jag hade mina gummitstövlar på mig…
Kram
Ja inte lätt med tomater under vatten--tomater symbol för vad?
Vildrot
Bra fråga Vildrot. Jag förstår inte heller symboliken i tomater och vatten.
Lena
Vore det ett stort vatten skulle det gå att tänka de omedvetnas vatten---0ch växter upp och ner!!!?
Men nästa fråga blir förstås vad då+
Vildrot
"Men vad betyder tomater som växer under vatten? Såg massor med lådor under vatten där det växte tomater? Tyckte det var konstigt för jag visste ju i drömmen att så odlar man inte tomater. Jag vadade i vattnet och försiktigt satte jag ner fötterna så jag inte skulle ramla. Vattnet var inte högt, gick till halva smalbenet ungefär och jag kände aldrig någon rädsla och jag hade mina gummitstövlar på mig…"
Vad har du för känslor o tankar runt tomater?
Jag tänker på mogna solvarma saftiga goda.
Om de då växer under vatten. Vad kan det symboliosera?
Här tänker/känner jag. Undermedvetet/undermedvetna och inre liv och inre rum. Någonting som växer, vaknar till liv.,, som du varsamt närmar dig.
Men det var bara mina tankar om en snutt i ditt liv och i din dröm
Psst.. lenjon kramar om dig i tanken
Dina tankar och känsor som du beskriver och som du varsamt närmar dig är för mig det som livet kan erbjuda!
Vildrot
Tack Rore och vildrot…
tankar om tomater - egentligen inga speciella mer än att jag tycker det är väldigt gott. De är ju ganska ömtåliga grönsaker som inte tål att man tappar dem för då blir de mjuka och läskiga.
Kan vara så att man ska vara varsam mot mig. Hantera mig försiktigt…men det kan också vara som ni säger att det är känslor i mig som jag försiktigt närmar mig. I så fall nya känslor, nya tankar som ska växa fram, en ny Lena på sätt och vis
Kram
Jag tror på dom tankarna utifrån min erfarenhet.
Vildrot
var tomaterna mogna? då är de ju röda…
och vattnet står ofta för känslor och liv.och lådorna innehåller- tomater..
du har packat och sorterat ihop dina känslor i beskyddande lådor, så att de ska vara säkra för tidens gång- lådorna kan i detta fallet t om visa på olika minnen du bär på
du vet ju att tomater inte tål för mycket vatten, och vatten är ju då känslor/liv
rött kan stå för styrka, passion, och om det är frukter eller annat växande så brukar det betyda att man är mogen för något
Kanske du är mogen att nu ta försikta steg framåt och låta dig själv visa för andra det du vet och kan?
Eller kanske du är rädd att misslyckas eftersom du går så försiktigt?
Rädd att falla ner i känslorna och se vad de egentligen innebär?
U R us
Tack Choklad…
Ja tomaterna var röda och mogna och att jag gick försiktigt var dels för att inte ramla men också för att jag inte ville krossa dem, de är ju ömtåliga
Tror på det du säger om att jag tar små försiktiga steg framåt i livet…för det är just precis så jag gör. Närmar mig livet igen med små små steg
Och det där med att packa och sortera känslorna - jag ler när jag läser det för jag har inte tänkt på det så men du klargör faktiskt ganska tydligt att jag nog omedvetet har packat känslor i olika lådor…
Tack goaste du
Kram