Drömmar om eld
De senaste nätterna har jag drömt drömmar om eld
Dröm 1
Jag befinner mig i en stad. Staden är utrymd pga bombhot. Jag trotsar evakueringen och går runt och letar efter mina anteckningar som ska finnas i staden. Anteckningarna hittar jag i en cafeteria i en offentlig byggnad, någon slags konsert/kongresscenter, som också kan vara säte för en politisk församling. Mina anteckningar är insatta i en pärm och utskrivna på dyrbart papper. De ligger i sonens gamla skolryggsäck från första klass. Anteckningarnas omfattning förvånar mig. Jag står med dem i famnen och ser ut genom panoramafönstren i cafeterian. Den är omfluten av vatten som är brunt, strömmande och vinterkallt. Bombningarna börjar. Jag känner mig helt lugn när jag ser ut över den brinnande staden. Ansvarig för bombningarna är en artist, känd för sina känslosamma och tröstande texter.
Dröm 2
Mitt hem brinner ner. Tonårssonen tar på sig skulden. Jag säger att det är OK. Fasaden är fortfarande hel och vi kan bygga ett nytt hem.
Dröm 3
Jag är bortrest. Mitt hem brinner ner och jag ska åka tåg hem. Min biljett försvinner och jag tvingas klä av mig naken och packa upp allt mitt bagage när jag letar efter den. Jag hittar inte biljetten och tvingas av tåget på något station i ödemarken. Utan biljett kan jag inte ta mig där ifrån. Jag har inga pengar och kan inte ringa efter hjälp. Jag försöker intala mig att det är nutid och jag kan be att få låna en dator, men drömmen svarar mig att det är 1970-tal och det inte finns några datorer.
Elden en kraft som en just nu invaderar ditt liv. En del av din livsresa stoppas!? Många saker att reflektera över!
Vildrot
Första drömmen brukar bero på stress press eller något hinder du måste komma över i livet eller få ut dina känslor. Vad noterade du på pappret för något i drömmen? Kanske är det något viktigt du måste förmedla?
Dröm nummer två: Genomgår en jobbig fas i livet?
Dröm nummer tre: Genomgår en jobbig fas. Känner du dig missbedömd av andra? Eller överkritiserar du andra? Är du nervös? Något du upplevt från 70-talet (vet ej hur gammal du är). Annars betyder numret
1970 = 1+9=10, 10+7= 17 , 1+7=8
Eller 19+70 = 89 , 8+9= 17
Nummer 8. "
Eight
Eight stands for power, authority, success, karma, material gains, regeneration, and wealth.�When the number eight appears in your dream, trust your instincts and intuition. Alternatively, the number eight may be a pun on "ate". Perhaps there is some information that you need to digest.
Nummer 17
Seventeen
Seventeen symbolizes soul.
Ja kan du komma ihåg något du skrev vore det troligen lättare att förstå drömmens budskap:
Vildrot

Tack för era funderingar
Dröm 1
Att en hel stad förstörs kan jag tolka på att andligt och samhälleligt plan. Vi går (förhoppningsvis) mot ett andligare samhälle som fokuserar mer på mellanmänskliga relationer än materiella ting och status. Ingen kommer till skada i processen.
På ett personligt plan kan jag tolka den lite annorlunda. Om hus representerar en själv, vad betyder då en hel stad? Jag funderar på om det betyder att jag haft orimliga krav och förväntningar på mig från andra människor. Husen i drömmen är ju dessutom tomma. Jag gör mig ensam i drömmen, trotsar och går och letar efter mina anteckningar. Anteckningarna är sådant jag skrivit de senaste tre åren, dikter, personliga betraktelser, mer eller mindre självbiografiska berättelser, alltså sådant som är väldigt nära mig själv. De ligger i en offentlig byggnad med anknytning till politik och kultur. Politik kan vara en vision och önskan att göra det bättre för människor eller ett sätt att skaffa personliga fördelar. Kultur kan vara tillrättalagd finkultur eller en möjlighet för vem som helst att uttrycka sig. Jag vet inte om det är rätt eller fel av mig att skriva. Skrivtiden skulle kunna användas till något bättre (t ex städa eller titta på TV eller facebooka). Det finns risk att jag lämnar ut människor och gör dem offentliga genom att skriva.
Dröm 2
Sonen är tonåring. :)Hade det inte varit för de andra två drömmarna om eld så hade jag inte reflekterat särskilt över den.
Dröm 3
Jag tror att den handlar om någon form av utsatthet och att jag känner att jag inte behärskar situationen. Tåg = resa, förändring, man reser till eller från någonting. Resandet är reglerat och följer vissa normer, man ska sitta på en viss plats och ha biljett och pengar att köpa biljett för. Konduktören, en auktoritetsperson, kontrollerar att normerna följs och just nu har jag ingen biljett eller pengar. Jag var barn på 1970-talet, så det kan vara därför tåget var så gammalt.