Kan någon förklara för mig..
Varför jag drömmer hemska drömmar hela tiden. Har inte haft bra drömmar på väldigt länge.
Brukar drömma om ormar. Jag låg i min säng och fann en orm så jag tog all min kraft och grep tag i ormens huvud och snörde ut den. Sen händer det ofta att jag drömmer om att det är vita larver som kryper i magen på mig och under huden, jag kan se dom och brukar plocka ut dessa larver men dom kommer bara tillbaka hela tiden och det är så fruktansvärt levande drömmar.
Brukar även drömma om människor som jag aldrig ha träffat förut, dom dyker bara upp i mina drömmar utan någon anledning alls. Ibland kan jag just vara på väg att somna och då dyker dom upp och då vaknar jag.. Obehagligt och konstigt!
Jag drömmer i princip varje natt och ibland är det så fruktansvärt , fast då glömmer jag bort det väldigt snabbt om ja inte skriver upp det.
Vad betyder allt detta och hur gör jag för att de ska försvinna. Vill drömma men vill drömma fina och roliga drömmar..
Hjälp!
Våra drömmar har oftast dolda budskap , som vi får i ett symbolspråk--att försöka tyda.
Ormar i drömmar handlar ofta om krafter vi har som vi inte riktigt utnyttjar. Ett råd skriv upp dina drömmar och försök utröna vad de okända människorna vill dig. Stillhet och reflektion är våra drömmar värda.
Vildrot
#1 ormar? krafter? falska människor/människor som vill än illa och deras skitsnack är vad jag hört.. När jag sa tog bort vissa människor i mitt liv försvann också ormarna i drömmarna..
OK.
Vildrot
Hrj igen! Jag tror du skulle få ut saker ur mina artiklar!!!
Vildrot

Ormar kan vara en symbol för det undermedvetna. De kan även vara en symbol för läkning (läkekonstens gud i det gamla Grekland hade en orm som symbol) och pånyttfödelse. Ormen ömsar och lämnar sitt gamla skinn bakom sig. Ormar är eller kan också vara giftiga reptiler som många är rädda för. I den dröm verkar det vara som ormen är en symbol för ditt undermedvetna. Du tar tag i en orm och hanterar den.
Larverna äter på dig. Har du mycket omkring och känner dig stressad så det känns som du håller på och äts upp av alla krav?
När det gäller de okända människorna du drömmer om, tänk så här innan du somnar:
Stanna hos mig i natt och berätta vad ni vill, eller något liknande. Det kan ta ett par nätter innan du får svar.