Drömtydning?
Hej, kan någon snäll hjälpa mig att tyda min dröm?
Jag sitter hemma i telefon med en ny bekant (som jag i verkligheten inte ens vet vem det är) och efter ett tag in i samtalet frågar jag, INTE bittert eller elakt ifall hon är intresserad av mitt ex, och hon svarar ja och in i min lägenhet kommer min ex med brudslöje bukett och jag avslutar samtalet med att säga .- oj , nu kom (min ex) med blommor till mig, kom över när du kommer och jag lägger på luren. Min ex räcker fram den vitabrudslöje buketten och säger medans vi kramar. -Förlåt för jag kommer nu och tårtan är två dar gammal också.
VAD betyder detta???
Mvh
Fattar noll

Du pratar med en främling i telefon. Samtalet rör ditt ex. Du undrar om främlingen är intresserad av ditt ex, vilket främlingen är. Eftersom du inte känner dig bitter eller elak så finns det någon form av försoning och tillförsikt i ditt handlande. Det känns som du lämnar över ditt ex till en främling för att kunna gå vidare.
OBS! Olika människor kan ha olika uppfattning om att prata i telefon. En del tycker det det är OK och riktigt trevligt, andra tycker det är obehagligt. Tycker du att telefonsamtal är obehaan gliga rent allmänt så kan din dröm ha en lite annan innebörd än den jag trott.
Ditt ex kommer med blommor till dig, vilket också är en gest om försoning eller uppvaktning, men eftersom tårtan är två dagar gammal och du är beredd att lämna eller lämna över exet till en främling och även möta denne, så kommer försoningen för sent för att ni ska återförenas.
Min tolkning av drömmen är att du håller på och försonas med dig själv och är beredd att släppa ditt ex och gå vidare i livet.
Tack för ditt svar. Jag glömde skriva att jag kände denna kvinnas smärta via telefonen när jag sa att han kom och när jag sa -Kom när du kommer… men på något sett så brydde jag mig inte.
Tack för ditt svar. Jag glömde skriva att jag kände denna kvinnas smärta via telefonen när jag sa att han kom och när jag sa -Kom när du kommer… men på något sett så brydde jag mig inte.

Blir den andra kvinnan svartsjuk när exet går tillbaks till dig eller hur känner du?
Ja, det blir hon.
Tycker att Parsley har sagt mycket vettigt redan :)
Jag tolkar det ganska liknande, att du är redo att gå vidare i ditt liv. Ditt ex kanske vill ha dig tillbaka, att han har ångrat sina misstag (nu vet jag ju inte varför ni gjorde slut), men du har redan gått vidare och det kommer inte bli någon långvarig relation om ni skulle gå tillbaka till varandra.
Den främmande kvinnan visar kanske både på det faktum att du har gått vidare (eftersom du i drömmen inte blev upprörd över att hon ville ha ditt ex) och att ditt ex har möjlighet att hitta någon ny. Alltså, jag menar att om du får skuldkänslor över att du inte vill ha honom i ditt liv, behöver du inte ha det, för han kommer klara sig ändå..
Don´t worry, Be happy!
Drömmen kom upp igen men lite annorlunda.
Jag är ute och joggar ensam men bestämde mig för att gena ett köpcentrum, går där och pratar med nån som var plötsligt i mitt sällskap. Plötsligt ser jag denna kvinna följa mig med blicken och jag säger till mitt sällskap (utan ens ha tittat vem det är men på något sätt helt normalt att den är med mig) -gud, va jobbig hon är nu.
Tillslut kommer hon fram till mig och frågar: - Är det slut mellan er eller inte. Minns att jag känner i drömmen irritation att nu får hon låta mig vara ifred och svarar bara -yep, yep. och joggar iväg med mitt sällskap… Vänder mot mitt sällskap med ett leende och säger: -Hajjar du? :) Sällskapet ler tillbaka och det är med ex… och vi forsätter joggningen.
I verkligheten har vi bett varandra att dra och vi skildes åt som ovänner men inget som jag tänker på idag utan bara accepterat läget … och om sanningen ska komma fram så har jag inget ont mot han eller att jag känner bitterhet mot han utan det bara var jobbigt hela situationen DÅ. OCH jag är lycklig ifall han är lycklig fast vi inte har kontakt IDAG.
I allmänhet är allt i en dröm delar av drömmaren!
Ett bra sätt att tänka närmare på en dröm är att noggrant bestämma vad drömmen handlar om---alltså en överskrift.
Det vore intressant om det passade dig att göra så!
Vildrot
Så är det väl… tycker det är så konstigt bara att han dyker upp i mina drömmar när jag inte har tänkt på han på ett halv år
Troligen finns han inne i dig som ett stråk är det något du kan lära något av?
Vildrot
Ja =) lita inte på män
Ingen skön känsla---men dom andra finns!!
Vildrot
Alltså Vildrot, han var ej mig otrogen utan lärde mig att ej lita på människor i allmänhet… DET lärde jag mig :)
OK:
Vildrot