Någon vill säga mig nåt?
Jag har under ungefär en-två veckor drömt jättekostigt. Jag brukar bara komma ihåg små delar av mina drömmar när jag precis har vaknat, men nu har minnet varit otroligt bra. Jag har kommit ihåg hela drömmarna under hela dagen, eller i flera dagar, och det jag minns har varit helt sjukt.
Min hund har även pratat lite med mig, och henne har jag aldrig pratat med förut. Hon har sagt lite korta åsikter om vissa saker jag gör eller om livet, tex om jag har varit ute och rökt har hon nämnt att hon inte tycker att det är bra. När vi har varit ute har hon bett mig att lyssna på naturen och såna saker.
Ett exempel som jag minns som starkast just nu -och även var den första av denna rad av konstiga drömmar- var att en kille jag varit på G med plötsligt hörde av sig. Han skickade ett sms där han förklarade sina känslor osv. En av de skumma sakerna med den här drömmen var att vi i verkligheten inte har hört ett knyst från varandra på riktigt länge, och att han var den som inte ville fortsätta med mer än vänskap.
Annars har det varit drömmar om mina vänner och konstiga saker som jag gör. Det går ite beskriva med ord riktigt.
En annan grej som har börjat hända är att jag har pillat på mobilen under natten. Jag har lyckats låsa upp min iPhone (med en 4-siffrig kod), öppna upp Safari och logga in på skolans schemasida på internet. Det är skumt i sig, men jag är aldrig inne på den sidan annars. Det är något mer konstigt.
Saker har också börjat försvinna för mig. Nu är mitt busskort till mina dagliga skolresor borta, även om jag vet precis vart jag lade det.
Vad är det som händer med mig?
Galenpanna
Samtalen med din hund låter bra--hon låter klok!
Dina drömmar är som de flesta drömmar--men som kan ses som konstiga när vi ser på dem med våra "vekliga" ögon!
Vildrot

Att du drömmer mycket och att drömmarna känns röriga kan bero på att du har mycket omkring dig just nu och en hel del att bearbeta.
Hunden är klok och vill säga viktiga saker till dig. Lyssna på den. Låt bli cigaretterna och lyssna på naturen. Iakta höstens sista blåklocka eller färgen på löven, notera hur duggregnet känns mot ansiktet, håll handen mot ett träd och känn hur trädet känns. Sådana här övningar används ofta inom mindfulness och är ett sätt att få positiv energi genom medveten närvaro.
Drömmen om killen kan betyda olika saker. Du får fundera genom det. Det kan vara så att han vill ha kontakt igen. Han kan också symbolisera sidor hos dig själv som du ska uppmärksamma och försöka utveckla (din manliga sida). Det kan också vara så att du bearbetar den relation ni haft för att kunna gå vidare. Vill du ha kontakt med honom så kan du ju skicka ett enkelt SMS "Det var länge sen. Hur är det?".
Dagens förmaning
: Lägg undan telefonen på nätterna. Man sover bättre utan den. Förmodligen har du varit vaken när du loggat in, men somnat om och glömt bort det. Du har gått in på schemasidan för att få kontroll över något.
Om du drömt att du tappat bort ditt busskort är det antagligen ett tecken på att du inte riktigt vet vart du är på väg just nu.
Busskortet kan också vara att det inte är så roligt med de resor du ev. dagligen gör på kortet!!!
Vildrot
Tack för hjälpen, vänner. Jag ska fundera igenom det ni har sagt. Ska bara tillägga att busskortet är försvunnet i verkligeten. Fortfarande borta. ;)
Galenpanna