Läskig lek
Jag drömde en sjukt konstig och obehaglig dröm.. Jag, min bästis och min syster var på något "spel" ställe. Det var typ som ett fejk krig, typ som lajv eller vad det nu heter. Alla sprang runt i ett rum och slogs, fast alla slogs på riktigt, de dödade varandra. Sen var helt plötsligt min hund där också. Så det var Jag, min lillasyster, min bästis och min hund i ett lag. Och i det andra laget var det stora starka män med spikklubbor. Först var allt konstigt nog på skoj. Tills jag märkte att min bästis verkligen var död. Då ville vi inte vara med mer, men vi fick inte sluta. Det jagade runt oss i det där rummet och vi gömde oss bakom massor av lådor. Sen fick en av de tag på Mixa, min hund. Han höll henne i nackskinnet som att hon vägde 3 och inte 20 kilo. Jag började stortjuta och skrek att han skulle låta henne vara. Men han skrattade bara och sa att "är man med i leken får man leken tåla". Och sen lade han ner henne på en pall, bakom pallen stog det en lång planka med en plinga högst upp. Det var en sån där som finns på nöjesfält där man ska slå så hårt som möjligt så att en grej åker upp och slår till klockanUngefär här märkte jag att min lillasyster också var borta, och jag förstog att hon var död. Mannen som hade lagt ner Mixa på pallen tog upp en stor klubba, och jag såg Mixa's ledsna ögon, hon såg rädd och besviken ut, som att jag hade svikit henne. Och precis när mannen höjde klubban och skulle döda henne så vaknade jag och stortjöt. Det kändes som att det var mitt fela att de dog. Vad kan detta betyda?
Det var en dröm som jag förstår var skrämmande och oförståelig.. Det som går att tänka på, är som alltid efter drömmar, hur relationer och trygghet är i mitt liv just nu!!
Vildrot
Hmm.. Min relation med alla de är bra, eller den är lite sämre med min bästis, bättre med min syster och bäst med hunden.. I den ordningen som de dog.. Men kan det bero på att jag känner ansvar för de? Eller att jag är rädd att förlora de?
Jag skulle tippa på att du är rädd för att förlora dem
Don´t worry, Be happy!
Men ditt inre tycks inte vara helt nöjd ---är det något du vill och kan förändra i dessa tre relationer,det kanske är drömmens undran.
Vildrot
#3 Det är jag verkligen, men på olika sätt. Min hund brukar jag ofta drömma om och tänka att vad skulle jag göra om hon dog. Det skulle jag aldrig klara av.. Och med bästisen och systern har det väl mer med att jag snart ska flytta till mitt gymnasium om ett år. #4 Hade den här drömmen för några dagar sen. Och efter det så har jag fått bättre kontakt med min syster, jag fick reda på att hon röker och jag sa att det gör inget men det är bättre om hon slutar. Sen dess har vi gått ut tillsammans med hunden och till affären och varit med varandra mer hemma. Jag har börjat gå ut oftare och längre med hunden, och jag litar på henne mer och har släppt henne oftare, för jag vet att hon kommer tillbaka. Och min kompis har jag precis berättat att jag har social fobi och panik ångest, och det känns mycket skönare när hon vet varför jag inte vill träffa hennes kompisar. Så båda stämmer nog.. :)
Det låter som du just nu tagit tag i ditt liv på ett bra sätt.
Vildrot