Ond version av mig själv vill mig illa
Jag gör ett försök här för att se om någon kan lysa lite ljus över en mycket obehaglig dröm jag inte kunnat släppa.
Jag och min sambo ska fira någonting, maten puttrar på spisen, fläskfilé i gräddsås. Vi bor i ett stort hus med två våningar. I verkligheten bor vi i hyreslägenhet.
Jag lägger mig och vilar, som idag (när jag drömde). Jag vaknar, Johan står i duschen.
Jag går dit och öppnar duschkabinen, säger något, vi pratar, jag pussar honom, går tillbaka till sovrummet.
Sen vaknar jag igen i drömmen, kliver upp och ska gå till Johan som står i duschen men jag ser mig själv gå till honom som första gången. Jag tänker: vilken konstig dröm.
Jag följer efter mig själv hela vägen, ser mig prata, pussa, stänga, vända mig om, börja gå tillbaka.
Jag står och tittar, mitt andra jag möter nu min blick obehagligt, ler mot mig.
Jag vänder och gömmer mig inne på ett litet rum, en toalett eller liknande. Jag kommer efter och nu är väggarna och dörren gjorda av galler som i en cell.
Mitt andra jag tittar hela tiden på mig, ler, börjar dra köttstycken från sina händer och äta, kommer in genom dörren som är öppen. Pappas sambo står bredvid och säger ja nu är det bara att fixa detta. Dörren är öppen, jag får inte igen den, försöker gång på gång.
Jag vill hålla mitt andra jag borta från mig men hon kommer. Dörren är öppen fast jag just stängde den. Jag tvingas mata mitt andra jag med bitar av kött från henne och mig själv som jag drar bort med fingrarna. Jag lägger benbitar och slamsor på en tallrik och ska ge till mitt andra jag. Vill vara ifred, stänga dörren. Till vilket pris som helst. Sedan vaknar jag.
Kill all my demons, and my angels might die too
Jag letar något som är enkelt att förklara /analysera och det blir att du och Johan i drömmen har ett stort hus. Det skulle kunna betyda att ni har möjligheter till inre utveckling.
De båda delarna av dig har verkligen svårt med sin samvaro. Drömmen är så bisarr så du får lita på att ditt inre kan ge dig enklare budskap att tolka!!
Vildrot
Tack för dina synpunkter Vildrot.
Det är verkligen en bisarr dröm som jag inte blir klok på. Det är väl ungefär ett halvår sen jag drömde den men den känns vktig på något sätt så jag hoppas att det kommer att klarna framöver.
Jag är van att drömma udda och skrämmande drömmar med mycket detaljer så när någon sticker ut lite extra brukar det betyda nåt.
Kill all my demons, and my angels might die too
OK:
Vilrot
Låter som det finns en del hos dig du inte vill acceptera utan glömma bort att den finns, men att det inte går längre utan den delen vill också utvecklas. Kanske har du motstridiga åsikter om något och du inte riktigt vet vilken fot du ska stå på.