En man håller i en orm
Hej denna dröm hade jag när jag va 8 eller 9 år men den va så obehaglig att jag minns varje detalj än idag. I drömmen så är jag på dagis och är på utegården allt är bra tills det kommer en man ganska i så mörka kläder och svart hår. Han tar upp en svart orm och håller i den på mitten och bara kollar på mig med ormen utsträckt mot mig , jag blev så illa till mods att jag blir rädd och börjar gråta då det kändes som en riktigt dålig nyhet vaknar upp av att jag gråter på riktigt och var helt förstörd av denna dröm i två tre dagar. Vad kan mannen velat säga till mig ? Vad betyder ormen ? Är fortfarande förvirrad :(
I och med att mannen håller ormen framför sig blir det lite extra skrämmande-- om det är en sexuell rörelse är ju omöjligt att säga. De flesta av oss har ju en rädsla för ormar och redan som barn, vet vi att de kan skada oss.
Ormar i drömmar handlar oftast om krafter svåra att tygla.
Jag hoppas du genom åren fått mindre skrämmande drömmar!!
Vildrot
Det sägs också utifrån bibeln berättelse om ormen som fick Eva att vara "olydig " mot Gud att den är farlig! Farlig som symbol för kraft! om vi inte kan hantera kraften.
Din dröm gav mig tankar att berätta så här.
Vildrot
Hej ormen är ett mycket betydelse fullt tecken som man som regel inte behöver vara rädd för ,kan vara ett tecken på andligt uppvaknande
transformation.
I sämsta fall en orm i paradiset ,en falsk vän.
Nicholas
Tack så mycket :) !