En dröm som fastnat.
Hej, jag drömde en dröm för några veckor sedan som jag inte kan sluta tänka på. Själva drömmen har försvunnit från mig förutom de grejer som ja tyckte var väldigt underliga.. Det känns som att drömmen betyder något eller försöker säga mig något men jag kan inte komma på vad.
Jag står på ett berg efter ett stort vatten, jag gömmer mig för någon. Innan hade jag varit i ett litet rum med en massa skolgrejer (om jag minns rätt) och en massa cigarettpaket, marlboro röda. Cigarettpaketen var någons, och jag stal några stycken även fast jag visste i drömmen att det var dumt eftersom jag har slutat röka. Det var nog därför jag gömde mig tror jag..
Sedan åker jag båt nedanför det stora berget, väldigt nära och väldigt snabbt, och det jag tänker hela tiden ombord på båten är att jag åker alldeles för nära berget. I nästa sekund voltar båten för den körde på en grynna och jag flyger ned i vattnet, båten försvinner och jag blir strandsatt på en strand i tio dagar.
Jag blir räddad och hamnar på en stenig ö, jag står intill en stenig strand och kollar bort mot en annan större ö, då det helt plötsligt börjar åska och blixtrar även fast det är mulet vid min ö men inte vid det stora ön. Fåglar flyr när mullret dånar. Sedan vaknade jag.
Allting blev kanske lite luddigt men jag hoppas någon kan hjälpa mig att lista ut vad detta kan betyda.
Tack på förhand!
Vatten anses ofta vara där våra omedvetna sidor gömmer sig--du kastas ut i det utan att ha fått välja. Du hamnar på en liten ö och ser en större --så det finns räddning. Men så kommer blixt och dunder som någon form av agerande--som att väckas till något. Allt blir rörelse, fåglar flyger o.s.v. Det tycks som stora krafter --vad kan de vilja dig??
Vildrot
Jag har koncentrerat mig väldigt mycket på min andliga utveckling på den senaste tiden men jag tycker inte att jag kommer någon vart. Det kanske är det?
Jag kan tro att det finns med --hoppas du kan lugnt reflektera !!
Vildrot
Tack så mycket Vildrot! kram
Tack! Vildrot
Att gömma sig kan vara tecken på att du skäms över något, eller att du tycker du har gjort något fel vilket förstärks av cigaretterna. Har du gjort något orätt mot någon eller har information du vet någon annan behöver? En båt är ju oftast något som används för att skydda sig mot att bli blöt eller att färdas säkert, och i detta fall så går det för fort för din smak. Du kanske är i en relation som utvecklas för fort för dig eller att du känner att kraven på dig är för höga. Om skyddet tas bort från dig och du hamnar på en plats där du inte vill vara utan möjlighet att ta dig därifrån kan det tolkas som att du känner beroende och kanske ett sådant du inte vill ha. Kan de tio dagarna du vistas där vara ett straff för det du har gjort? Oväder kan vara tecken på en makt du inte kan påverka men ändå är rädd för. Något med jobbet eller annan form av relation som har hänt?
Om en dröm innehåller makt och kraft tänker jag
om det min dröm eller om det är någon annans dröm på krafter inom oss som vill komma fram och utvecklas!
Vildrot
Helt klart kan det vara så och i många fall är det nog sant då de flesta bär på styrkor de inte trodde de hade inom sig, men det kan även vara yttre faror som påkallar uppmärksamhet för att förbereda sig innan det går över styr. Helheten av drömmer är ju det som avslöjar vad det kan röra sig om och även är det personliga preferenser. I mitt fall är oväder något positivt då jag gillar regn och blixtar men för andra kan det vara skrämmande och otäckt och det ska också tas med i beräkningen. Därför svårt att tolka åt andra om inte alla parametrar nämns.
Anledningen till att jag ej tolkar specifika drömmar på nätet är exakt det du framhåller Tack!
Vildrot
#9 Vad menar du vildrot?
Att till exempel åska kan symbolisera olika saker,men är förstås en kraft åt något håll!
Vildrot
Vildrot, nu hängde jag med, jag missade din tidigare kommentar.
Tack Vildrot & Roamer om ger mig tips, och Roamer, du var inne på ett bra spår. Jag ska tänka över det ni sagt!