Drömmar iFokus

Drömmar

Etikett: frågor-om-drömmar
Läst 1440 ggr
Jullanhugo
0

En dröm jag drömde i förgår natt

Jag kommer inte ihåg allt ur denna dröm, det brukar vara lite olika. Innan kom jag ihåg nästan hela mina drömmar, för ett tag sedan kom jag inte ihåg någonting och nu kommer jag ihåg lite ur varje dröm.

Men iallafall, jag drömde att det skulle vara någon kapplöpningstävling eller så i skogen på en grusväg. Jag skulle då vara med med min shettis, fast jag skulle tömköra honom för jag kan ju inte rida honom. Loppet började då, jag och Hugo sprang jättesnabbt även om jag sprang till fots, men vi kom alldrig ikapp alla hästarna, vi var lite jämnlika med dom andra fast ett snäpp bak. Sen helt plötsligt var både Hugo och dom andra hästarna borta, jag stod där ensam kvar. Jag letade efter Hugo och till slut hittade jag honom. Han stod på en äng med utrustningen på sig som han hade när vi tömkörde loppet. Han betade med några andra hästar som jag vet att jag sett tidigare i drömmen men jag kommer inte ihåg vart, bara att det var tidigare i den drömmen. Jag går fram till Hugo för att ta tag i tömmarna men han börjar försöka springa iväg. Jag får tag på tömmarna för att dom är så långa, när jag fått tag på dom så blir han snäll och så går vi hem. Det är det jag kommer ihåg!

Vad kan det betyda?

parsley
0

Hästar i drömmar brukar symbolisera styrka.

Du och Hugo springer tillsammans med de andra och hänger med. Hurser du på att det är en tävling? Är det jobbigt eller tycker du om att tävla.

Skog symboliserar det undermedvetna. Tillsammans med hästen springer du fram genom dina tankar och känslor.

Du förlorar din häst. Jag antar att din häst är viktig för dig. Du hittar honom igen och lyckas fånga honom, vilket innebär att du hittar tillbaka till din styrka.

vildrot
0

Häst i drömmar rent allmänt har ofta med sinnlighet och kreativitet att gör.

Hoppas du får tankar och känlor att gå vidare med.

Vildrot

Jullanhugo
0

Oj, visste faktiskt inte att hästar symboliserar styrka :D Asså, jag hatar verkligen att tävla! Tycker att det är veldigt jobbigt och känner veldigt stor press på mig själv och att jag ska förlora!

Tack, ni är verkligen till stor hjälp! :)