Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1258 ggr
Jullanhugo
2012-11-16 08:19
0

Jag var typ död!

En till dröm som jag har drömt för ett tag sedan!

Jag bodde med min föredetta fosterfamilj i ett hus, huset var ganska smutsigt och så. Vi hade en elefant som husdjur i ett rum! En dag så var jag, mamman och något barn ur familjen i en affär. Mamman frågade om jag ville ha något, jag såg en penna och en porslinsdrake och sa att jag ville ha dem! Då började mamman helst plötsligt prata med draken som var av porslin. Det lustiga var att jag hörde också draken, men bara när hon pratade med den. Jag kunde inte prata med dom. Mannen i kassan bara glodde precis som att han tyckte att mamman var jättekonstig för att hon pratade med en porslindrake. Hon la fram pennan och draken i kassan och betalade. Sen var jag helt plötsligt död! Eller jag tror det iallafall, jag var där men endå inte där. Jag försökte prata med mamman men hon märkte inte mig, ingen märkte mig. Sen helt plötsligt var elefanten där och jag försökte be elefanetn att säga till mamman att jag var död så att hon visste det, men elefanten svarade inte mig. Den helt ignorerade mig! Jag visste att den hörde mig men den bara struntade i mig! Sen vaknade jag

Vad betyder det nu då?

parsley
2012-11-16 13:36
0

Funderar på vad de olika symbolerna i drömmen betyder för dig.

Hus brukar symbolisera drömmaren själv. Ett smutsigt hus betyder kanske att du inte mådde så bra hos fosterfamiljen och att det kanske inte kändes så bra att vara där.

Vad betyder elefanten och porslinsdraken för dig? De här djuren kan ha olika betydelse för olika personer bl a beroende på vilket land man kommer från. Spelar det någon roll att draken är av porslin?

Vad betyder pennan för dig? Vad vill du använda den till?

Död i drömmar behöver inte betyda död utan kan betyda pånyttfödelse. Du "föds" igen efter tiden i fosterfamiljen, men är tvungen att göra det ensam eftersom ingen hör dig och hjälper dig.

vildrot
2012-11-16 21:32
0

Ja oftast måste något dö för att ge plats åt något nytt. Känslan i drömmen att ingen märker dig skulle jag om det var min drömma --tänka om det går att förändra något omkring detta.

Vildrot

Jullanhugo
2012-11-16 21:49
0

Hum, jag hade inte det bra i familjehemmet så det kan stämma!

Uhm, vet inte riktigt vad elefant och porslinsdraken betyder för mig :S Men att den är i porslin spelar väll inte så stor roll. Är dessutom inte jättesäker på vad du menar med vad dom betyder för mig :S

Menar du vad jag ville använda pennan till i drömmen? För jag ville typ bara ha den för jag tyckte att den var fin, samma sak med draken xD

vildrot
2012-11-16 22:01
0

De båda djuren fanns i din dröm vad tänker du om dessa djur--din dröm har valt dem utifrån någon betydelse--ta tid på dig . Jag tänker att det ibland får ta tid att tänka ut!!

Vildrot

Jullanhugo
2012-11-16 22:30
0

Hum, jag ska försöka tänka :S