Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2418 ggr
Woodalchi
0

Dröm om att ge tarot läsning

Hej!

Jag drömde nu inatt att jag fick förfrågningar av massor av främlingar och även vänner och familj att jag skulle läsa av dom, göra tarot kort läsning, se auror, hålla i deras händer och förutse deras framtid på flera olika sätt.
Jag tog en efter en och de flesta blev uppspelt och förvånad, andra sa inte så mycket, tackade och gick iväg. Vissa personer tog längre tid att läsa, andra räckte det med någon minut bara.
Jag bad om att få paus i mellanåt och tog sedan person efter person igen. Det var stressigt.
Och såhär höll hela drömmen på. Jag vaknade upp några gånger men fortsatte i samma dröm, tills att jag klev upp.

Kollade i drömtydnings böcker som jag har och på nätet efter allt möjligt jag kunde komma på, men stod inget speciellt.

Så jag undrar om någon kan hjälpa att tyda vad detta kan betyda?
Om det kanske har med min utveckling att göra?

Tacksam för svar :)

vildrot
0

Inte så lätt att tolka. Min drömbok "Tålamod att bli" tror

jag inte heller skulle hjälpa dig"

Antagandet att det har med dln utveckling att göra tror jag på--utifrån att allt i drömmen handlar om drömmaren.

Vildrot

parsley
0

Jag vet inte hur erfaren du är när det gäller tarot odyl, om du är nybörjare, erfaren eller någon som är nyfiken och vill lära sig. Din egen inställning och dina erfarenheter kan påverka tolkningen av drömmen.

Min tolkning ser ut så här:

Att kunna spå, läsa av andra människor och tolka tarot är en form av gåva. Människor vänder sig till dig för att få hjälp, att förstå sitt förflutna och sin samtid.  Eftersom så många kontaktar dig, så blir du också stressad. Jag tolkar drömmen som att du måste sätta gränser för andra människor för att inte bli överväldigad och att ta inte ska ta på dig för mycket även om du vill hjälpa och vill väl.

Känns det som en rimlig tolkning eller vill du fundera vidare på drömmen?

Woodalchi
0

Tack för svaren :)
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket annat ifrån drömmen än att det var mycket tryck på orden "hjälp" och "spå/läs av mig".

Jag vill lära mig spå och läsa av människor såklart. 

Parsley: Kan vara rätt rimligt, tar ofta saker på mig för att undelätta för andra. Men förstår inte vad drömmen ville förmedla riktigt.

camasufri
0

Lite efter. Kanske du redan har fått de svar du var ute efter?

Om inte har jag en teori om att du kanske är en person som många kommer till så fort de har problem? Ungefär som flugor till en sockerbit. Det kan vara ganska påfrestande.

Symboliken i drömmen kan vara ett önsketänkande av dig att du faktiskt hade alla svar alternativt att folket som ev. kommer till dig i vaket tillstånd verkar tro att du har det. Därav siandet.

Att det var stressigt kan tala om för dig att du kanske borde sålla lite, inte lyssna på allas problem utan kanske hinna med lite av dina egna också om du har några.

Det har absolut med din utveckling att göra: Att lära dig säga nej ibland, alltså inte nödvändigtvis att du har någon gåva eller förmåga även om det också skulle vara roligt……..

Kram

/ Carina

Woodalchi
1

Åh tack camasufri för din tolkning :)
Det stämmer nog delvis, men de hjälpte mig att tänka till lite!

Svårt att tolka och förstå hurvida drömmar symboliserar dagligt liv. 

Kram :)

camasufri
0

Vassego Woodalchi =)

Ja det är en snårskog, nu är ju jag ingen expert på området men drömmar är ju en del av vårt undermedvetna och det vill nog påpeka ett och annat för oss.

Själv har jag lärt mig andas under vatten Flört

Dvs jag överlevde ett trauma och har lärt mig leva med det. Ibland fattar man noll och ingenting, så går man och lullar och funderar, sen plötsligt går det upp ett ljus för det mesta. Det handlar till stor del om psykologi och om vad man genomgår i dagliga livet. Men det är inte alltid enkelt.

Kram kram =)

/ Carina

vildrot
0

Jag tänker på två citat; "en människa är en plats för tusentals dunkla bottnar…"

"…..återupprätta sömnen som ett allt annat än utslaget och händelserikt tillstånd…"

Vildrot