Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 3046 ggr
Smullis
0

Hjälp mig tyda min dröm!

Igår bad jag om att få träffa mina döda gerbiler i en dröm, och i natt gjorde jag det. Dock blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig.   Jag drömde att jag och min jämnåriga kusin, dessutom min bästis, särade på gerbilerna. Hon tog Sniff och jag tog Felix, sen gick hon hem till sig. När jag skulle komma och hälsa på henne och Sniff hade hon fryst honom levande och styckat honom :'( . Jag blev jätteledsen och chockad, men vågade inte riktigt säga till henne. Tänkte att jag ändå skulle ge Sniff en vacker begravning, men så kom jag på att jag redan hade begravt både Sniff och Felix, för de hade redan dött. Då försvann allting. Sniff som tidigare legat frusen framför mig, var borta. Felix som hade stanNat kvar hemma, var borta.   Jag förstår inget! Varför drömde jag detta :'(

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Roamer
0

Antagligen ett sätt för din hjärna att bearbeta och acceptera att de inte längre är bland oss. Din bästis kan vara en representation av en sida av dig du uppskattar och kanske klandrar du dig själv för att de dog, vilket förklarar att det var din bästis som "gjorde det".

Smullis
0

#2 Tack så mycket! Känns som du har rätt :)

vildrot
0

Det är stora och oväntade förluster/separationer som drömmen --visar på --i olika tider i livet finns dom med oss. Sen är ju allt i drömmar spegling av drömmaren.

Vildrot

Smullis
0

#3 Sant Hur kan ni vara så bra på att tyda drömmar? :P

parsley
0

Nu har jag inte tytt din dröm, men jag försöker ändå svara på frågan #4.

De som tyder drömmar har förmodligen läst en del böcker om drömmar och deras symboler och vet vad de betyder. Även kunskaper i psykologi kan vara användbara när man tyder drömmar eftersom drömmar har med själen att göra.

Smullis
0

#5 Åhå! Vet du någon bra bok? :)

Roamer
0

Det finns en uppsjö med webbsidor som tolkar drömmar, dock är många av dem ganska specifika till en viss kultur och kan därför inte dra direkta paralleller men ger en antydning om "tänket". Personligen har jag stort intresse för personlig utveckling och tyda andra person så mitt fokus har varit mer mot psykologi och kroppsspråk och därigenom fått lite kunskaper i hur hjärnarn arbetar och fungerar. Gå till närmsta bibliotek och bläddra igenom några böcker i ämnet, du kommer hitta något som får dig att fastna.

Så med det sagt så tillstår jag att jag är ingen drömtydare, shaman eller annat magiskt utan gör gissningar på de enkla kunskaper jag erhållit av att läsa litteratur andra skrivit. Genom att förstå sig själv kan man tolka egna drömmar vad de betyder för just dig själv då du vet ju vad alla symboler har för betydelse för dig.

Smullis
0

Tack! :)

vildrot
0

Nu har många frågat om erfarenhet och böcker----jag har skrivit en "drömbok" och lägger under dagen ett allmänt meddelande  om boken.

På återseende :Vildrot

parsley
0

Läs gärna här på forumet också. Då kan du läsa om olika drömmar som folk haft och se hur de kan tolkas.

En bok som inte direkt handlar om drömtydning men ändå kan vara läsvärd är Judith Orloff - Emotionell frihet. Tycker du att boken känns pladdrig, så nöj dig med att läsa kapitlet om drömmar.

Rena drömlexikon brukar inte vara så användbara. Man drömmer om saker som inte finns med i lexikonen. En symbol i en dröm kan ha olika innebörd för olika drömmare. Står det t ex att fåglar betyder frihet och du drömt om en otäck fågel som hackat på dig, så känns förmodligen inte särskilt relevant med tolkningen "frihet".

vildrot
1

Tack för att du framför din åsikt om drömlexikon----jag är min sagt skeptisk till de flesta. Erfarenhetsmässigt har jag sett med andras drömarbete att det hidrat utveckling---åtminstone under vissa tider hos en människa.

Vildrot

Smullis
0

Tack för tipsen!

tusstuss
0

Kan tänka mig att om gerbilerna dog för en kort tid sedan så kanske du drömde detta för att "symbolisera" att gerbilerna är döda. Du är nog ledsen för att gerbilerna inte längre finns här och därför tänker väldigt mycket på dem och deras död. Drömmar skapas ju av saker vi tänker på och upplevt så det är min tanke.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Smullis
0

#13 De dog för flera månader sedan :/

tusstuss
0

ok…

Portal Is Love, Portal Is Life.

vildrot
0

Återkommer om min bok här!!  vildrot