Mina drömmar
Jag har haft lite knasiga drömmar under några nätter. Förra natten drömde jag att jag var på mina barns farfars begravning, men grejen är att han var inte död ännu, men dom hade ändå begravningsceremoni för honom. Men han låg i sängen och kunde inte röra sig (Han har MS)
Jag brukar aldrig drömma om honom, så det var underligt.
Sen inatt drömde jag att jag var en livräddare vid en strand. Jag rekryterade även nya livräddare, men det var ganska tuffa intagningsprov. Man skulle kunna ha många bollar i luften hela tiden och man var tvungen att vara lite udda för att klara av uppgiften som livräddare.
Jag hade samtidigt en hund, en labbe, som var helt badtokig. Det gick inte att ha honom lös, för han sprang direkt till vattnet och dök och simmade, men fick någorlunda pli på honom till slut.
Där på stranden fanns mina föräldrar, vänner, gamla vänner som jag inte sett på länge. Jag gick runt och pratade med alla och ibland fick jag plötsligt rycka in och rädda någon, så jag dök i osv.
När jag vaknade så funderade jag över drömmen och upptäckte att många utav dom jag räddade var människor med t ex alkholproblem eller andra psykiska problem.
Någon som kan tolka dessa drömmar på nåt sätt?¨
Tack :)
Allt i drömmen är du, kan det hjälpa dig på "traven".
En sak kan tyckas rolig--hundar i drömmen brukar ibland annat representera en lydig och trogen sida hos drömmaren-- hunden i din dröm vill göra som han vill!!
Vildrot
#1 Ja, sant med hunden, jag är nog lite äventyrslysten och rebellisk… skulle vilja vara mer iallafall 
OK!
Vildrot
Dina barns farfar kan stå för något han vill visa dig.
Vatten symboliserar känslor. Att vara livräddare kan i symbolspråk betyda att dyka in i känslorna. Och att man kan rädda liv, eller i drömmen rädda vissa av dina egna sidor/egenskaper.
Hunden symboliserar också en sida hos dig själv och den sidan är känslosam.
Drömmen om livräddning kanske kan stå för hur det ser ut i ditt liv just nu? Du kanske har många bollar i luften och vet att du lever ett stressigt liv, men att det är något du ändå klarar av.
Ang. hunden är jag inne på samma spår som vildrot. Du kanske uppfattas ha en lugn och sammarbetsvillig sida, men vill trotsa den/de förväntningarna och göra lite som du själv vill?
Att du får rycka in och rädda folk lite då och då i drömmen, kan det vara något du även gör i verkliga livet, fast inte lika bokstavligt? Du kanske innebär ett stort stöd för många människor (kanske med någon sorts problem) och inte riktigt är medveten om det, då drömmen/ditt undermedvetna vill påminna dig om den "egenskapen"?
Don´t worry, Be happy!
Jag har haft många bollar i luften på sistone efter flytt och det varit lite jobbigt med allt och fått rädda olika situationer och fått stå ut med människors inblandning med saker å ting.
Ja jag är lite sån att jag uppfattas lugn och samarbetsvillig, men jag gör ändå alltid som jag själv vill oavsett om folk inte håller med mig
Känner mig nog lite rebellisk mot vissa människor.
Tack så mkt för tolkning! kram
OK!
Vildrot
Men nu äntligen börjar det se ljusare ut och jag kan andas ut lite 
skönt att höra :)
Don´t worry, Be happy!