Höjder
För ett ganska långt tag sedan så drömde jag att jag och en kompis vi var på ett badhus och badade! Det var riktigt höga vattenruchbanor och jag vågade inte åka dom. Men min kompis ville så gärna att jag skulle åka iallafall en. Så jag satte mig däruppe på vattenruscbanan och kollade ner. Jag ångrade mig och ville inte åka men jag gled ner för vattenrushbanan endå. Först var jag rädd men sedan så tyckte jag att det var kul. Rushbanorna var ganska branta men det var kul. Jag åkte runt och runt, det tycktes alldrig ta slut. Den gick upp och ner och runt och runt. Tillslut åkte jag upp och den slutade. Jag steg av och jag insåg att jag befann mig jättelångt upp i luften. Allt såg ut som pytte pytte små myror där nere och enda sättet att ta sig ner var att åka en röd vattenrushbana som var helt spikrak ner eller en gul som var på andra sidan som inte var lika brant men den var så högt upp så jag vågade inte åka! Jag var så höjdrädd så jag klamrade mig fast i staketet intill väggen och ville ej släppa. Min kompis kom upp och jag bad henne om hjälp att komma ner. Men hon sa att enda sättet att komma ner var att åka en av banorna eller ta stegen som var i kanten. Först då la jag märke till stegen. Sen åkte hon ner för den gula banan och lämnade mig där uppe. Jag gick mot stegen samtidigt som jag tryckte mig intill väggen. Stegen var vinglig. Den var gjord av rep och träpinnar. Jag vågade ej gå ner för den.Sen kom en som jobbade där och sa att han kunde hjälpa mig. Vet ej vad han tänkte hjälpa mig med för han var ej till så mycket hjälp. Men han sa att jag kunde gå ner för stegen och då försökte jag. Jag gick ner på stegen och den vinglade lite, jag blev rädd men fortsatte neråt. Ju längre ner jag kom desto mer vinglade den tillslut så snurrade den sig och vinglade och höll på. Jag blev jätterädd och klättrade såfort jag kunde upp i panik. Men min fot fastnade på ett ställe men jag kom snabbt loss. När jag var uppe så sprang jag mot väggen och tog tag i staketet. Sen vaknade jag :S
Vad kan det betyda? :O
Nu har jag bara snabb läst, men känslan jag får av din dröm,, är att den är vinklad så att den visar på olika möjligheter, olika sätt att välja,,,
Kan det vara så att du känner dig osäker i ditt vakna jag och inte ser olika utvägar,, utan fastnar i rädslan att ta beslut?
#1 Jo, så kan det vara. Jag är ju ganska rädd för vad som ska hända när jag tvingas ta egna beslut :s
Början av drömmen tolkade jag som att det finns saker du är rädd för att göra, att du hellre tar det säkra före det osäkra, men när du utmanar dina rädslor upptäcker du att det faktiskt är ganska kul/givande/utvecklande.
Resten av drömmen spinner lite vidare på det här med rädsla, beslut och obekväma situationer. Kanske hamnar du i verkliga livet i situationer du inte är helt bekväm med och du vet vilka tillvägagångssätt/beslut du kan ta, men du vill helst bara blunda för det? Kom då ihåg "insikten" från första delen av drömmen - genom att göra saker man är rädd för växer man som person.
"Idag är dagen då jag utmanar mina rädslor"
Don´t worry, Be happy!
#3 Shit, det stämmer riktigt bra nu när jag tänker på det som du skriver :O Tack för hjälpen båda två! :)