Egendomlig "omvänd" dejavu
Imorse hade jag en egendomlig dröm, som påminde lite om dejavu, fast omvänt. Jag var bergssäker på att det jag "upplevde"/drömde (?) var sant, men sen vaknade jag och då hände sakerna omvänt liksom. Hmm, svårt att förklara, så jag tar och berättar själva drömmen:
Jag vaknade till med extrem huvudvärk (i drömmen) och somnade om igen (i dörmmen) och sov riktigt riktigt tungt. Jag var liksom helt borta pga. huvudvärken. Sen klev min mamma in i rummet och sa att hon skulle till jobbet. Jag lyckades sätta mig upp och titta på klockan. 11.23! Sen la jag mig ner och typ halvsov med riktigt sprängandes huvudvärk.
Därefter vaknade jag på riktigt av att min mamma kom in i rummet och sa att hon skulle ta bilen till jobbet. Jag lyckades resa lite på mig och titta på klockan som då bara var 08.16. Jag hade sprängandes huvudvärk och lyckades säga det till min mamma också. Sen låg jag och halvsov i kanske en halvtimme innan jag gick upp och efterhand som att jag vaknade, försvann huvudvärken. Udda.
(Kanske bör tillägga att jag sällan är sjuk/har huvudvärk.) Jag kan inte riktigt komma tillrätta med vad denna dröm skulle betyda, men det fick mig iaf glädjas lite extra idag åt att jag är frisk och kry :) Typ som att morgonen visade två alternativa starter, en bra och en dålig, och jag liksom valde den bra… ..
Don´t worry, Be happy!
Huvud brukar kunna symbolisera huvudtankar. Har du några tankar som trycker dig?
Klockslagen 11.23 och 08.16 kan också stå för något speciellt.
Det kan också vara så att drömmen vill visa dig olika alternativa starter. Så bra att du valde den bästa!
Instämmer i det goda med det positiva valet. Undrar också om det kan vara en överhettning i det intelektuella (huvudet) och en obalans mot emotion.
Vildrot