Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1560 ggr
Jullanhugo
2012-11-21 22:25
0

Moster

Inatt drömde jag om min moster! Jag kommer ej ihåg hela drömmen, öööh det är jobbigt att inte göra det :S Men min moster hade typ blivit kär i en kille och han var kär i henne och så var dom i ett klassrum och typ pussades och sånt. Sen helt plötsligt kom jag och några andra barn inspringande och var typ jätteglada och "lekte" och pratade med honom eller så. Han pratade också rätt så mycket med barnen och dom frågade honom frågor och sånt som han svarade på. Jag var den enda som inte var hos honom. Min moster blev lite sådär, jag typ "kände hennes känslor" eller vad man ska säga. Jag kände att hon blev osäker och ville liksom störa dom eller så, jag vet inte hur jag ska förklara. Men iallafall så typ sprang hon iväg och låtsades som att hon var död. Alla letade efter henne, vi kom typ till någon äng(?) tror jag att det var där stor 2st lejon. Ett som var uppstoppat och ett som levde men so stod helt stilla för att vi skulle tro att det också var uppstoppat. Det levande lejonet var min moster :O Jag var typ den enda som visste att det var hon som var det levande lejonet och jag var den enda som visste att lejonet som hon var ens levde. Dom andra bara gick runt och antog att båda lejonen var uppstoppade för att dte ena var det typ. Sen har jag minnen av att vi var på något riktigt stort fartyp, det var typ någon fest och det var natt och en massa lampor lös upp fartyget.

Det är det jag kommer ihåg. Vad kan det betyda? Asså, jag har tänkt lite och jag är veldigt lik min ena moster, hon som var i drömmen. Och vi har oftast samma känslor så jag liksom förstår henne för vi typ känner samma sak! Hon är veldigt blyg och vågar ej säga ifrån och låter folk bossa med henne (asså, hon låter ju inte dom göra det direkt men hon vågar inget annat. Det är bara om hon blir riktigt arg som hon säger ifrån men då säger hon saker utan att tänka som hon ångrar sedan) Kan drömmen ha något med det att göra? Skulle verkligen uppskatta att få hjälp med att tolka denna drömmen!

ikna
2012-11-22 07:33
0

Har du ett lejon inom dig, som du försöker gömma? Kanske en manlig sida som du låter andra "bossa över"?

Jullanhugo
2012-11-22 08:17
0

#1 Hum, kan så vara. Inte riktigt tänkt på :/

Btw, det ska stå att hon inte vill störa. Jag glömde "inte" :)

vildrot
2012-11-22 22:22
0

Börja träna upp dig i att ta dina reaktioner på allvar för att så småningom våga ge andra människor dem----jag ser mostern som en del av dig!!

Vildrot

Jullanhugo
2012-11-23 09:36
0

#3 Tack!