Dröm om talande katter.
Inatt drömde jag en helskum dröm. Såhär var det: Jag ligger på en gata, brevid ett vitt staket. Men jag är jätteliten, ungefär lika liten som en skalbagge. Jag börjar gå längs med gatan upp mot en skog. Skogen är grön och har många träd. Jag går in i skogen långsamt. Inne i skogen finns en timmerstuga. Eftersom jag är så liten blir stugan enorm! Jag kryper under dörrspringan och ser en massa katter som bår omkring på baktassarna. Alla katter har på sig Svarta kostymer och kappor. Jag går ut ur stugan, då kommer en grå katt gåendes. Han får syn på mig och hoppar rakt emot mig! Han plockar upp mig i ena framtassen. Jag börjar skrika och tjuta. Katten öppnar dörren till stugan och bär in mig där. Han sätter ner mig på ett bord inne i stugan och säger: Titta, jag hittade henne. Alla katter går fram till bordet och sätter sig på stolar runt om bordet. Då ser jag att min granne kommer in i stugan, hon är lika stor som katterna och har på sig en likadan kostym som katterna har. Jag frågar henne vad hon gör där och då säger en orange katt att hon är en av deras spioner och att det var hon som förde mig till "deras" värld. Den oranga katten frågar vad min högsta önskan är. Jag säger att jag vill bli en katt, som de är. En gul katt säger att om jag vill bli en katt måste jag återfödas som en katt och frågar sen hur jag vill återfödas. Jag säger att jag vill göra det utan smärta. Den oranga katten säger att jag bara ska blunda så kommer min önskan att gå i uppfyllelse. Jag blundar i några sekunder och sen när jag tittar ser jag att jag faller. Jag faller ner från himmlen. Jag landar i en blombuske i en jättestor trädgård. När jag tittar ner på mina fötter är de inte fötter längre, utan två vita tassar. Jag hade förvandlats till en liten vit kattunge. Jag börjar gå i trädgården och ser sedan att i slutet av trädgården så finns en stor vit herrgård. Utanför herrgården sitter en familj runt ett glasbord. Jag går fram till bordet och sätter mig brevid en flicka. Flickan är kanske 6-7 år och har brunt låckigt har. Hon säger till två vuxna (förmodligen hennes mamma och pappa) att hon ska gå och hämta mat åt "missen". Hennes mamma och pappa bara nickar. Flickan kommer ut med ett vitt porslinsfat med mjölk på, hon ställer ner det framför mig. Jag började dricka mjölken. Den smakade lit som choklad. Sen vaknade jag. Kan någon gissa vad drömmen betyder? Jag vet inte.
Portal Is Love, Portal Is Life.
Har ni någon aning om vad drömmen kan betyda?
Du är liten i drömmen… känner du dig liten i vissa sammanhang?
Den vita färgen på staketet, herrgården, fatet och mjölken kan symbolisera ditt sätt att uttrycka dig.
Alla katterna symboliserar olika sidor/egenskaper. Så även grannen.
Den orange katten kan symbolisera en kreativ sida.
Den lilla flickan, 6-7 år kan stå för dig själv i den åldern.
Kan detta hjälpa dig?
Tack ikna.
Såhär tänkte jag ungefär om drömmen:
Du kanske också önskar att du i verkliga livet är något annat än vad du är "på riktigt"? Du kan med lite styrkekraft förändra dig, men tänk noga igenom om det verkligen är vad du vill.
Don´t worry, Be happy!
#2 Ja, ikna. ibland kan jag känna mig liten och svag. Du kan nog ha rätt.
#4 Jag tror inte jag vill förändra mig, men kanske bli bättre på saker jag är dålig på.
Jag önskar att jag fick en fortsättnig på drömmen. Jag har fått fortsättnigar på andra drömmar jag drömt. Om drömmen fortsätter skrive jag ner den här imorgon.
Jag tror jag drömde en fortsättning. Fast denhär gången var jag inuti herrgården. Väggarna var vita och golvet var av mörkbrunt . Jag såg helatiden mina vita tassar. Men drömmen var inte längre en så…
Herrgården/huset symboliserar dig själv.

den drömmen är ju nästan som en saga…allt i drömmen är du själv…
U R us
Ny "kattdröm"
Jag är inne i något som ser ut som en skolmatsal. Det står stolar och bord runt väggarna. Alla lampor är släckta och det finns inga fönster. Allt är kolsvart. Människor som jag känner och människor som jag inte känner går omkring i kappor med luvor nerdragna över ögonen. Ett litet ljus släpps in genom en dörr. Allas skuggor börjar förändras snart har allas skuggor blivit till olika djur-skuggor. Min skugga är en katts. Sen hände det läskiga. Jag tittar på min arm och det börjar växa ut päls från den. Jag tittar på mina fötter och de är två vita tassar (igen…). Snart var jag fullt transformerad och alla andra också. Nu fanns inga människor i salen längre, men det fanns ormar, katter, hundr, fåglar… Och på golvet låg högar av svarta kappor.
Katter är ju listiga, kan ta sig fram nästan överallt och de är framförallt-överlevare
kanske drömmen säger att du ska använda dina "kattförmågor" som du inte är medveten om (?) detta tror jag eftersom du befinner dig i mörker) och drömmen vill säga dig (tror jag) att du kan ta dig fram genom mörkret, leta dig fram till dörrspringan med hjälp av kattens seende och smygande..undvika de faror som lurar inom dig och ta dig fram till dörren, till ljuset som säger dig att du snart är redo att öppna en ny dörr, ett sätt att se på dessa faror inom en snar framtid.
Ormar brukar stå för läkning, medicin och den är ju enligt Bibeln också den som frestar till det "syndiga" "farliga" (bl a)Den är lite som katten, tar sig fram på marken och i träden
Ormen har ett gift som dödar , men också ett motgift som läker och beskyddar
Hndar brukar stå för ovillkorlig trohet, uppoffring
Fåglar brukar stå för att man ska lyfta sig över alla bekymmer och vara fri, däruppifrån kan man se problemen på ett annat sätt och därmed kanman också hantera dem på ett sätt som gör allt möjligt
Så för att navigera inom dig själv och dina bekymmer, säger drömmen dig att du löser dem genom att vara listig, närvarande och inte låta dem trycka ner dig utan se problemen för vad de är: något som går att lösa.
Du är trygg och du har trofasta vänner och du kan läkas om du vågar se in i mörkret.
Kattens mjuka tassar har farliga vassa klor så du kan försvara dig om det behövs 
U R us
Tack Choklad!
Jag har länge beundrat katter, så smidiga, vackra, smarta, och starka djur. Jag har länge tränat på att få fram lite kattförmågor inom mig.
För mig kan också ormen vara genuin styrka ibland svår att hantera--- allt inom oss.
Vildrot
Tack du med vildrot!