avsked
Vet inte om de passar men behövde som skriva av mig lite till nån som kanske inte tror jag är galen.
Men varje gång något av mina husdjur som stått mig nära gått bort har de alltid ibland några dagar, ibland månader senare återkommit i min dröm, drömmarna är alltid annorlunda från de andra. Jag vet de är deras avsked, de är alltid lugnande känsla över de, ljusa och lite mer klara än andra.
Nu senast för någon dag sen om en hund jag hade på foder, han kom att stå mig nära, när han sen flyttade försökte jag spåra honom igen men fann inget. Så nu denna dröm, känns ändå skönt han har de bra, men jag fick känslan av att sista tiden inte riktigt var helt okej :(
Men frågan är, de händer aldrig men människor, aldrig nånsin. Bara djuren, en vän sa jag mer var "riktad" mot djur. men ändå, nån människa måste ju kunna nå igenom?
Som jag svarat någon annan så blir djur ofta ankar fästen därför blir sorgen efter dem stor …de finns ju ofta kvar i vårt inre. en del människor föredrar djur framför människor i känslan att djur inte sviker som människor kan göra!!
Vildrot
ja jag föredrar ju ingen så speciellt, att människor sviker är ju en del av "kretsloppet" så att säga, så tror inte djur stannar lättare för mig än vad människor gör, varken min moster eller kusin svek mig nått, aldrig nånsin, har inget ont minne från dem. Men ändå inte heller någon avskedsdröm
Mitt svar var generellt menad!
Vildrot