Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1467 ggr
Nitro
2012-11-27 23:35
0

Hemska mardrömmar - tips?

Hej! Hittade den här sidan och undrar om ni har något tips mot riktigt hemska mardrömmar? Vet inte riktigt vad jag drömmer men jag drar händerna mot huvudet och försöker skydda mig, kastar mig fram och tillbaka och skriker och skriker och skriker. Detta har gått i perioder och är otroligt tröttsamt. Förr fanns min pojkvän som väckte mig och lugnade mig men nu är jag själv och jag vaknar av att jag ligger och skriker tillslut och är helt knäckt. Finns det tips som funkar? Jag äter inget kryddat/fett på kvällen, inget kaffe.

[RadioMG]
2012-11-27 23:41
0

Du kanske borde gå till en hypnotisör (stavning) och fråga om de kan få ur dig vad du drömmer?

Nitro
2012-11-27 23:45
0

Funkar hypnos? Trodde det var nåt hokuspokus (om man får säga så) :)

[RadioMG]
2012-11-27 23:48
0

Det tror jag med. Men en psykolog som jag gick till ofta sa att det kunde hjälpa mig att "gräva" fram saker som jag förtränkt.

Blir du rädd av dina drömmar så kan det mycket väl vara värt det. Jag funderar själv på att gå, bara för att testa.

vildrot
2012-11-28 04:15
0

Jag tror på en psykolog---det låter som drömmarna är så skrämmande att du inte får tag på innehållet. Det gör det extra svårt att förstå. Som du beskriver tar ju de här mardrömmarna så mycket energi från dig att du behöver hjälp att sortera ut de händelser som väcker din rädsla i drömmen.

Vildrot

Choklad
2012-12-01 15:19
1

tror också du behöver gå till en terapeut, för att få fram det som du har upplevt men har förmodligen blockerat.

Minns du absolut inte en endaste liten bild då du har vaknat? eller känsla mer än rädsla/ skräck

skriv upp allt som du ev minns från drömmen ha ett pappaer och en penna bredvis din säng och skriv eller rita upp det som du har upplevt.

Be dig själv (drömmen) att varsamt visa dig en liten frekvens av din dröm innan du somnar på kvällen

U R us

Nitro
2012-12-03 18:08
0

hmm jag har haft problem med mardrömmar i flera år, vissa nätter drömmer jag "vanliga" mardrömmar som jag kommer ihåg och då vaknar jag mest med ett ryck och har puls lixom.

De nätterna jag skriker och skriker och skriker och är helt knäckt har jag ingen aning om vad jag drömmer. Vaknar av att nån väcker mig eller att jag vaknar av mina egna skrik.

vildrot
2012-12-03 21:06
0

Det låter för tufft för dig---försök finna någon som kan hjälpa dig att förstå så du får lindring!

Vildrot

Choklad
2012-12-04 11:41
0

# 6

du behöver definitivt gå till terapeut eller hypnositör tror jag ..antagligen har du inte lyssnat på dina drömmar då de har velat säga dig vad som är viktigt för dig och så har allting samlats och blivit kaos..eller så har du haft upplevelser av det värsta slaget och som du blockerar (som sagt) för att du inte orkar se dem igen..vilket jag kan förstå.

Så en varsma "uppvakning" tror jag du kan få hjlp av.

U R us