Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2728 ggr
[akumas7]
2012-11-26 02:43
0

Interissant dröm

Hej Hej.

Jag skriver inte här ine så mycket men tänkte att jag vill dela med mig av dena dröm och jag skulle gärna vilja höra av er vad den kan betyda och om det är någonting specielt dena dröm vill säga mig :)

Det börjar med att jag är hoss mamma på mamma veckan, skilda föreldrar. Jag ser mammas hus ovanifrån och sedan så ser jag stallet ovanifrån och från sidan ser jag mig själv rida på min gammla sköthäst. Vi har en trevligridtur och allt går bra, tills det att jag ramlar eller faler av hästen och dör. Då kommer döden fram till mig och säger. Kom nu e det dags att gå, men jag ville inte följa med. Jag vädjade men på ett 'starkt' sätt att jag inte var klar, jag har inte gjort det jag ville. Ne vi måste gå säger döden och jag lyckas slingra mig ur det hela på ett ganska bra sätt.
- Det är dag under dena delen av drömen, sol, gräss och björkar

Döden försvan och jag stog plötsligt stilla utanför en butik och i dena butik bor det ett gäng hemlösa barn, som jag lovade döden att jag skulle hjälpa. Alla sover på golvet, backom själva butiken, det är stökigt och smutsigt och barnen försöker att mata mig med ett alien foster. Deta foster kommer ifrån mig själv på något sätt. Men kommer inte ihåg hela grejen med deta foster, jag vet att det e från mig och att det är viktigt mer kommer jag ej ihåg. Golvet som madraserna på är smutsigt och stökigt.
- Det är dag här, men det är lite grådaskigt

Plötsligt står jag utanför själva butiken och jag bryter mig in på ett magiskt sätt, jag har nämligen märkt under dena resa med döden att jag har fått superkrafter. Som jag låser upp dörren med. Jag går in i butiken som det bara finns godis, presentartiklar i och blommor. Jag hör någon komma och börjar smyga längs väggarna och backom produkterna i butiken. Och jag lyckas smyga in i personalutrymet innan ungdomarna ser mig. Jag dukar under glasfönstret som är riktat in mot butiken. Jag kickar in lite gran så att jag har koll på dom. Plötsligt blir jag livrädd då jag hör att någon e backom mig och nästan ramlar omkull när jag ska vända mig om. Där står han igen, döden. Han har kommit en andra gång för att hemta mig. Han kollar på mig och frågar är du klar nu så att vi kan sticka? Nej jag är inte klar en, säger jag ganska tydligt, så tänkte jag i mitt huvud att jag har superkrafter. Då frågar döden plötsligt, du kan flygga va? När jag sa att nej det kan jag inte så blev han jätte förvånad. Nehe sa han och så sa han att jag får en changs till.
- Det är kolsvart under hela deta händelse förlåp, nästan så svart att man bara ser skuggor :)

Plötsligt sitter jag i en bil bredvid min pappa, jag känner att jag vill ha sex och funderar på hur jag ska få det. Jag börjar att fundera på att använda en dildo. Pappa kör hem mig till butiken, jag och pappa och flera andra personer går in i butiken in till sovsalen och sätter oss i en soffa. Alla är riktade mot en väg. Jag ser ett rum med en stor säng framför oss. Och runtomkring dena säng på väggarna ser jag uroldriga ufo/alien avbilder, mycket gammla kanske flera tusenåriga bilder från stenåldern typ. Och maya skrifter av guld och han som sov i det rummet visste allt oom the reptilian netverket och det gjorde ingen annan. Och han gillade ett specielt band som även jag gillade och dom var reptilians. Det konstiga var väl det att jag inte igentligen bryde mig, lite intressant tyckte jag att det var men ingen rädsla, ilska eller några reaktioner överhuvud taget. Jag bara axepterade kunskapen som jag fick.

Men det som jag tyckte var konstigt var ju att ju flera gånger jag träffade döden, vilket bara var 2gånger. Så blev jag starkare och känslokalare? eller kanske bara mer egoistisk och accepterande ?

Vad tror ni om dena dröm? Kan den betyda något specielt?

ikna
2012-11-26 07:57
0

Den första delen av drömmen, med hästen, tror jag vill säga att du har starka krafter.

Död kan symbolisera något nytt inom dig.

Sol, gräs och björkar symboliserar inre utveckling.

De hemlösa barnen symboliserar olika sidor/egenskaper. Fostret kan stå för en ny sida/egenskap.

Att flyga kan symbolisera att man klarar sig själv i livet/att vingarna bär.

Att det är kolsvart kan stå för att det är något som du inte ser klart.

Din pappa kör bilen och det kan symbolisera att du inte styr ditt liv själv, utan går i någon annans fotspår.

Vad är ufo/alien för dig? Och vad är mayaskrifter för dig?

[akumas7]
2012-12-06 03:38
0

Tack så mycket för svaret :) Jag förstår värkligen vad du menar i det du skrivit. Allt stämmer väldigt bra. Maya indianer ser jag väl som någonting okänt med stor kunskap. De kunde ju göra maya kalandern som jag i sin tur har fåt hjälp av aliens, som i sin tur finns i rymden. Vet inte vad mer jag ska säga om den tron facktiskt. Men kanske att jag vet någonting okänt?