Djävulen.
Jag har en min närhet som har återkommande drömmar om djävulen. Personen i situationen började drömma om djävulen när hon var ca 5 år gammal och dom kommer i perioder, det är tydligen samma dröm och samma obehag som personen får. Och nu har det varat under två veckors tid..
Personen berättar att ibland är den under sängen och ibland drar djävulen hen upp i luften .. och personen har ingen kraft att kämpa emot detta.
Kan någon berätta vad detta kan betyda och vad man kan göra åt det här? Jag kan tyvärr inte berätta mer eftersom personen i fråga vill inte berätta om dessa hemska drömmar, för då kommer obehaget tillbaka och hen mår illa.
Uppskattar all hjälp jag kan få!
Det är inte möjligt att ha en mellanhand i berättelser om drömmar. Eftersom du vill hjälpa till föreslår jag att du ger drömmaren råd om att söka en psykolog eller dyl. för att få lindring.
Vildrot
va, söka psykolog?? det var det dummaste jag hört på länge! Va fasen ska de spela någon roll`?????
OK! vi har olika åslkter om detta!
Vildrot
Att försöka sig på att få ordning på andra människors drömmar, även om det sker i all välmening kan få förödande konsekvenser för drömmaren själv.
Med all respekt för dig och din vilja att hjälpa, och det vill vi ju gärna göra. När vi ser att våra vänner mår dåligt.
Men jag tror också att när vi verkligen är redo att ta till oss av vad våra drömmar vill berätta för oss, Då gör vi det. Men vi behöver många gånger mogna i detta.
Tills dess så får vi lyssna på de bitar som berättas för oss och försöka vara till stöd och hjälp så gott vi kan.