Blixtrar
Hej!
Igen.. Älskar o skriva här, mina drömmar jag haft nyligen eftersom det är roligt att höra vad ni tycker de betyder. Här är min dröm jag drömde precis, sov lite nu då jag var otroligt trött:
Det var en helt vanlig skoldag, vi var i ettan av byggnaden i skolan (skolan är av tegel ), på ovanvåningen. Det var dåligt väder, mullrade osv. Jag och min kompis stod precis utanför dörren intill klassrummet där vi skulle ha vår lektion ( Engelska dörren ) som ligger precis intill brandtrappan som är gjord av stål. En kille som gick i min fd. klass sitter utanför o spelar på sin mobil. Det började blixtra och min kompis blev hysterisk då hon hatar blixtar o annat som mullrar osv, 3 andra tjejer i min klass kom upp o skrattade lite osv. Vår engelska lärare kom o låste upp dörren, min fd. klasskompis ( killen ) gick till oss, och skulle gå ner för brandtrappan. Han tog tag i dehär man kan hålla i medans man går ner, han får en rejäl stöt medans det kom en blixt, faller ner och dör. Brandtrappan har blåa gnistor och vi hoppar genast undan. Vår engelska lärare försöker springa ner från brandtrappan o hjälpa honom, men såfort hon rör vid brandtrappan händer samma sak, hon får en rejäl stöt, faller ner o dör. Alla grips av panik osv. Vi ser att allt digitalt, gjort av metall/stål osv, börjar också gnistra osv, och de tre tjejerna som håller i sina telefoner dör av stöten. En massa ambulanser kommer osv, de går upp o frågar oss vad som hänt, men när ambulans män nen ska gå ner i trappan o ta hand om liken händer samma sak - de dör. Tillslut var det bara jag, min kompis och någon okänd kvar. Vi var helt hjälplösa. Det fortsatte blixtra osv, och allting var typ mörkgrått/blått. Min kompis säger: "vad ska vi göra? vad ska vi göra?!" - Mer minns jag inte. Det var läskigt när jag väl var i drömmen, nu i efterhand förstår jag inte hur jag kunde bli så nervös.
Jag förstår väl att den här drömmen var läskig att vara i…men bra för dig att den inte känns på samma sätt i verkligheten.
Jag får tanken att allt som händer av "blixt och dunder" i världen och som vi ständigt får veta blir till något skrämmande som vårt inre försöker bearbeta.
Vildrot