Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1951 ggr
ForestSpirit
2012-12-20 20:19
0

Två drömmar

Hej, är lite fundersam över två drömmar som jag drömde efter varandra, på två nätter.

Första drömmen var väldigt kall och jag var glad över att jag har lärt mig att tova för då skulle jag kunna tova mig själv ett par riktigt varma skor eftersom det inte gick att handla nå mer och det skulle vara riktigt kallt framöver. Jag visste i drömmen att det hade samkopplig med 21 december o allt det där.

Den andra drömmen jag drömde, natten efter, stod jag och min pojkvän på en balkong till en lägenhet som var längst upp i ett väldigt högt hyreshus. Bakom huset fanns ett stort berg. När jag kollar mot berget ser jag en stor våg som krashar med berget. Vågen är i samma höjd som vår balkong och som jag sa var det ett väldigt högt höghus. Vågen som kraschar mot berget bakom oss "studsar" tillbaka mot huset och vatten kommer in i hela lägenheten.

Efter detta drömde jag bara lite kort om att ag stod ute på ett torg och jag tror jag sålde korv. Folk var väldigt hungrig och försökte sno från mig. Detta var några veckor efter vågen och allt är kaos. Även denna dröm har koppling till 21 december.

Drömmarna är de mest klaraste drömmarna jag någonsin har drömt. Jag var aldrig rädd i drömmarna och jag ska nämna att jag inte är rädd för en undergång eller något sådant.Jag vet bara att något kommer att hända men inget sånt här drastiskt och kaotiskt. Jag tror mer att ändringen kommer att ske psykiskt.

Så vad betyder då dessa drömmar, är det ändå kanske ett budskap?

Passar på att säga God jul till er som läst detta och ett gott nytt år :)

ikna
2012-12-21 08:10
0

Den kalla drömmen kan symbolisera att du kanske lever i ett något "kallt" klimat (känslokallt?)

Datumet 21 december kan stå för datum, klockslag, ålder eller liknande.

Lägenheten brukar symbolisera drömmaren själv. Vatten brukar stå för känslor. Vatten som forsar in i hela lägenheten kan stå för att hela du/ditt liv handlar mycket om känslor just nu.

Du står på ett torg och säljer korv = du delar med dig till allmänheten av din mentala näring. Folk var väldigt hungriga och försökte sno från dig = du upplever att andra omkring dig "stjäler" din mentala energi. Allt är kaos = du upplever då kaos inom dig.

God Jul och Gott Nytt År!

vildrot
2012-12-21 08:21
0

Ja ,något i ditt inre liv svämmar över (svårhanterligt) just nu--och du tycks bli "bestulen" på energi---som mat i drömmar kan representera.

Vildrot

parsley
2012-12-23 15:49
0

Jag tolkar din reaktion på siffran 21 som att du reagerat på de diskussioner om jordens undergång som förts på bl a internet med anledning av att Maya-kalendern tog slut detta datum.

När du tovar gör du ett par skor till dig själv. De är mycket varma och skyddar dig mot kylan = Du tar hand om dig själv och lär dig hur ska göra det.

Hus brukar ofta symbolisera drömmaren själv. Hur känner du för huset. Känner du dig trygg i det eller känns det instabilt?

Vatten utifrån strömmar in i din lägenhet och ditt hem, något som är omtumlande.

Vad symboliserar berget för dig? Är det en symbol för något tryggt och beständigt som finns kvar vågen till trots?

Jag tolkar korvförsäljningen som ett sätt att försörja sig. Du säljer korvar för att få ihop till t ex annan mat och hyra i en kaotisk värld. Andra stjäl dina korvar vilket gör att du känner dig stressad och otrygg. Hur ser du på den tolkningen?

vildrot
2012-12-23 16:03
1

Som intresserad av drömmar kan jag inte låta bli att se hur våra drömmar ibland kan skrämma oss utifrån sitt innehåll av till exempel död/ förintelse och att det ofta handlar om vad som måste lämnas för att ge plats för ny insikt och ibland råd om förändring.

Några tankar om trösklar( 21 dec.20129