Två drömmar, två nätter
Första natten drömmer jag att en orm har smitit under en soffa i ett rum. Människor blir rädda men jag är inte rädd. Jag försöker att fånga ormen som vill bita mig, men den misslyckas. Slänger en matta/filt över ormen och tar tag i nacken på den. Den biter i mattan/filten och gift kommer ut. Det slutar med att jag råkar döda den.
Andra natten drömmer jag att jag är utomhus och ser att en björn kommer emot mig. Jag blir rädd och spelar död i snön. När "björnen" kommer närmare visar det sig att det är ett lejon och han ryter och jag blir mer rädd. Han kommer riktigt nära men går undan och ställer sig på avstånd, men fortsätter ryta o låta. Jag ställer mig upp och ser ett rådjur som springer ifrån mig och lejonet. Jag börjar springa efter rådjuret och ser mig om om lejonet förljer efter, och det gör han. Kommer tillslut undan och lyckas stänga in mig bakom en glasdörr av något slag. Lejonet är utanför och ryter och vill få tag på mig, samtidigt dyker en lejonunge upp som också vill få tag på mig.
Brukar inte komma ihåg mina drömmar särskilt ofta så undrar vad era tankar är om dessa drömmar och vad de kan betyda?
Skulle va intressant att höra era tolkningar!
Tack på förhand :)
- A Hard Life Makes You Shine In The End -
Drömmarna berättar om svårhanterliga krafter som finns inom dig. säger det någonting som du kan reflektera över?
Vildrot
Ormen symboliserar en sida/egenskap hos dig. Vad är en orm för dig?
Du dödar den och det kan stå för att du inte behöver den sidan/egenskapen längre.
Björnen och lejonet är dina olika sidor/egenskaper. Vad är en björn för dig?
När björnen kommer närmare dig, blir det ett lejon. Vad är ett lejon för dig?
Du följer efter rådjuret, det kan symbolisera att du har en sida som du följer. Vad är ett rådjur för dig?
Glasdörr kan symbolisera något nytt du ska se.
Tack för att ni tog er tid att svara :)
Så här förknippar jag de olika djuren med egenskaper:
Ormen- något dåligt, ondska och slughet.
Björnen- styrka, lugn.
Lejonet- värdighet, makt och stolthet.
Rådjuret-ödmjuket, renhet och ängslan.
Får klura vidare på dessa drömmar!
Tack än en gång :)
- A Hard Life Makes You Shine In The End -