Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 5897 ggr
Steffiiee
0

Skadad katt..

Inatt drömde jag en rätt märklig dröm.

Jag drömde att det var två katter i min trädgård, den ena var vit, frisk och ståtlig, men det katten drömmen mest handlade om var riktigt förfärlig, skadade bakben, sårig, skabbig och hade knappt någon päls kvar. En liten grå katt med mycket ledsna ögon.
Jag var orolig och visste inte vad jag skulle göra med den stackars katten, försökte ge h*n mat så att katten skulle få någon näring, men ville ej ha.

Någon som vet vad denna dröm kan betyda?

[rore]
0

Har du funderat över dina egna mänskliga egenskaper?

Vilka du visar utåt och de du bär på i ditt inre?

En tanke som kom till mig när jag läste din dröm.

Choklad
0

Jag tror att du har övergivit något inom dig, som du vill mata och ge ny näring och det kräver många tårar och mycket arbete för att det ska bli bra igen. Men du klarar det för den vita katten visar att du har något nytt på gång och det kommer att gå bra.

Det handlar om ledarskap och ett nytt levnads/arbetssätt

U R us

vildrot
0

Nu har jag läst drömmen och svar på den! Jag får hela tiden tankar på den första dröm som gör att jag förstår rikedomen i drömmar--men det kom att dröja år innan jag börjar visa den sidan respekt.

Drömmen finns i min bok och på min hemsida finns en bild av drömmen.

Drömmen: jag kommer in i ett rum, där finns en balja med gammalt levrat blod och dessutom hänger mitt huvud (med tjusig hatt) i ett snöre. Jag ser ena sidan. Den är vacker och välsminkad. Av ett vinddrag kommer den andra sidan fram, den har blemmor och är illa tilltygad. Jag är strax under 30 år.

I min dröm handlade det om att den illa tilltygade sidan visade jag aldrig i verkligheten.

På min profilbild här på sajten hittar du bl.a min hemsida där bliden finns.

Vildrot

Steffiiee
0

#1 Jag funderar mycket, dagligen, på mina egenskaper, vad som hålls inne och vad som visas utåt.

#2 Tacksam för svar, känns skönt att höra att det kommer komma något gott efter mycket arbete!

#3 jag förstod inte riktigt alls vad du menar här(kanske jag som är lite knasig, vad vet jag?Skäms )

vildrot
0

Fråga gärna --du är inye knasig. jag tolkade ju inte min dröm men hade

känslan av likheter med din!!

Vildrot

Steffiiee
0

Min "skadade" sida är något jag otroligt sällan visar utåt, det är bara isåfall till mina absolut närmsta. Folk ser mig som en stark individ, medans jag själv inte alls ser mig på det viset då det är så mycket under ytan som gör att jag inte känner som de andra.
Är drömmen ett tecken på att jag kommer kunna släppa mitt dåliga jag, inom en snar framtid?

[rore]
1

JAg vet inte med säkerhet vad din dröm vill säga till dig..

Men min känsla är att nu när du ser den,, så kan också börja vårda den. Ge den sidan uppmärksamhet och kärlek.

Steffiiee
0

Jag kanske ska sluta att putta bort mitt "lilla-jag" och ta emot henne istället. Man kan ju inte alltid vara stor och stark och klara av allt.
Jätte tacksam för era svar, det har faktiskt fått mig att se lite längre in i mig själv(vilket inte är så superkul) Men, ännu en gång, Tack!

vildrot
0

OK!                                                       Vildrot

[rore]
0

#8 Steffiiee!

Nä det käns inte super kul att se/förstå,, för det gör ju också ont. Men för att läkas behöver vi också känna smärtan.

Jag blir glad när jag läser ditt inlägg.

Lycka till

Tanke kramenKyss

vildrot
0

Det vore roligt att höra hur de svar du fick, fick dig att tänka!

Vildrot