Min kusin försvann.
Tror inte att jag skrivit denna dröm innan. Men denna skulle jag värkligen vilja ha svar på!
Drömde en natt att jag och min kusin var på stan sen skulle vi typ gå hem och så bestämde vi oss för att gå genom en gränd för det gick snabbare. Gränden var lite mörk och jag var ganska rädd när vi gick där. Ungefär vid slutet av gränden kom en turkos(Stavas det så?) liten bil med en gubbe i förbi. Han stannade och ville att vi skulle hoppa in. Vi sa nej och blev rädda så vi typ gick tillbaka. Gubben i bilen förföljde oss. Vi sprang in i en grotta(Vart den nu kom ifrån) och nu sprang vi. Min kusin var ganska långt framför mig, jag försökte hinna ikapp men kunde inte. Gubben var ganska nära oss, plötsligt så vände jag om och bara sprang ut ur grottan. Väl ute så såg jag när jag vände mig om att grottan var igentäppt med en massa tomma burkar och flaskor. Jag blev helt förtvivlad och försökte gräva mig fram samtidigt som jag tänkte på att jag hade lämnat min kusin där inne. Jag sprang allt vad jag hade mot ett fik där det satt en massa människor. Jag vrålade ut att någon skulle ringa polisen och jag grät och var helt allmänt jätteledsen. Ingen brydde sig, jag ringde till mamma och berättade vad som hänt och bad henne ringa till polisen (Varför jag själv inte gjorde det när jag endå hade mobil vet jag inte). Polisen kom till grottan och försökte reda ut vart min kusin och Gubben hade kunnat ta vägen för ingen var i grottan. Jag var så säker på att hon hade blivit kidnappad och våldtagen. Jag var så ledsen och grät så mycket så jag visste inte vad jag skulle ta vägen för att jag hade övergivit henne.
Vad kan detta betdyda? c:
Pressar du dig själv i din vardag?
Din kusin kan symbolisera en av dina sidor som sitter där djupt inom dig (grottan) och du har svårt att få tag i den. Du har kanske övergett den?
Hmm, asså jag känner mig ganska pressad. Jag försöker att typ slappna av och bara leva i nuet men jag planerar så mycket. Som tex nu ska jag besäka 3st gymnasium innan den 1 Feb och jag känner mig stressad att hinna!Jag är typ rädd för att inte komma in på gymnasiet och det stressar mig också.
Hm, så kan det vara. Tack.
Okej. Bra att du försöker leva i nuet även om det inte alltid är så lätt! 
Ja :-)