Var ute naken i min dröm.
Hej, för två dagar sedan så drömmde jag en liten konstig dröm och skulle vilja veta vad den betyder.
I drömmen så var jag på en gata helt naken, det var människor runt om kring mig (inte så många) och jag ville gå där i från, så jag sprang lite och helt plötsligt kommer det en kille som står framför mig, det känns som att han skyddar mig, för när jag springer så springer han med mig, jag är bakom han hela tiden så att ingen ser mig.
Jag drar lite i han och försöker göra så att ingen ser mig, sen kommer jag inte riktigt ihåg så väl vad som hände efteråt.
Vad kan detta betyda tro?
(visste inte vilken grupp jag skulle lägga den i, hoppas denna går bra)
Att vara naken kan symbolisera att vara sig själv helt och hållet.
Att du inte vill visa dig, kan stå för att du inte vill visa dig som den du är.
Killen i drömmen står för en av dina manliga sidor/egenskaper.
Alternativa tolkningar. Naken=blottad, sårbar, påkommen(rumpan bar) Mannen som skyddar dig är ngn verklig människa som skyddar dig, eller som ikna säger så skyddar du dig själv. Det kanske kan vara dags att pröva att visa lite mer av dig själv, för kompis, vän , eller partner. Pröva lite försiktigt är mitt råd.
Det är nog det :P
Jag har börjat komma ut till alla i min familj om att jag är homosexuell, fast vågar inte säga det till pappa. Så det är nog det, det handlar om.
Tack hörni :)
Jaha, mannen kanske inte skyddar dig utan skyler dig;-)
Att vara naken i drömmen ,som andra också säger är att vara totalt utelämnad och frysa, Vi saknar det som genom klädseln förstärker vår identitet!!
Vildrot