Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2548 ggr
[Hamsterdans]
0

Vad betyder drömmen?

(vet inte vilken grupp jag ska lägga den här i, så tog bara någon)

För inte så längesen drömde jag en hemsk dröm, eller egentligen som 2 uppdelade drömmar, de hörde ihop, fast det var som det var "renoverat" i huset/källaren i den andra drömmen. Det känns som först är det 1600-talet i källaren och sen 1700-talet.

Det börjar att jag är vid min gamla skola, och ska gå in. Sen bakom mig kommer 3-4 av mina tjejkompisar. De fnittrar och larvar sig, medans jag är helt tyst. Sen går vi in, och kommer till en källare med mörkröda väggar, lite ruckligt tak och trägolv. Ju längre in vi går desto smutsigare blir det(det kommer spindelnät och damm som flyger runt). Efter vi gått jättelångt in så kollar jag på en gammal tavla eller något annat(minns inte riktigt), sen när jag vänder mig om, så är det plötsligt en ny väg till vänster. Jag hör en av mina kompisar fnitter, så jag ler lite och ser henne strax efter.

Sen är det som ett uppehåll då jag bara sover, sen börjar det igen med att jag och mina kompisar går runt i källaren fast det är som en lambyrint den här gången.

Sen efter ett tag kommer den nya delen av drömmen. Då ska jag flytta in i en 1700-talsvilla med ljusblå väggar och vita stripor. Efter några veckor(i drömmen), så är allt klart, jag har flyttat in. Men det är nu det konstiga börjar och jag förstår inte ett smack.

Det är som en gammaldags pool i ett rum och jag ska tvätta min hamster, och så dränker jag honom, medvetet verkar det som. Sen dör han och jag börjar gråta och förstår inte vad jag gjort, sen vaknar jag.

Grejen är att jag inte förstår varför jag försökte dränka honom, jag som är djurvän och älskar hamstrar…så vet ni vad detta kan betyda, får en klump av drömmen varje gång jag tänker på den.

ikna
0

När någon dör brukar det symbolisera en sida som man inte behöver längre.

Att drunkna kan stå för att "drunkna i sina känslor".

Färgen ljusblå och vitt kan symbolisera ditt sätt att uttrycka dig.

Skola = något du ska lära dig. Dina tjejkompisar = olika sidor. Röda färg = ditt dagliga liv. Källare = ditt omedvetna. Vänster = kvinnlig sida.

[Hamsterdans]
0

Okej tack :)