Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettatt-resa-och-eller-få-besök-i-drömmen
Läst 2274 ggr
[Hamsterdans]
2013-01-16 00:51
0

Amnesia

För nån vecka sen drömde jag något som påminde mig om spelet Amnesia. Sen blir det en blandning av massa olika platser. Det var jag, och 7 främlingar, fast i drömmen kände vi alla varandra. Det är en tant som jagar oss, tanten ser helt normal ut, men hennes personlighet är jobbig och irriterande, men inte läskig. Jag gömmer mig då under en säng, och en annan i garderoben. Hon hittar mig nästan direkt, och drar upp mig. Sen helt plötsligt är jag vid en hamn på någon tropisk ö, det påminner mig av en blandning mellan Sverige och Gran Canaria. Jag är ihop med en blond kille med solglasögon och vi försöker undkomma något annat den här gången, samtidigt som han försöker hitta något. Vi springer till en marknad och han försvinner i folkmassan sen när jag kommit igenom är jag på något som liknar en flygplats och jag väntar på något. Sen kommer någon till mig med en plastlåda, och set är en gnagare inuti. Fast det är inget riktigt djur IRL. Sen går jag med gnagaren igenom en orange byggnad, en bank och sedan hoppar jag på ett tåg. Men det är som tåget åker runt och runt, jag kommer aldrig hem. Det som jag ser genom fönstret är är en byggplats, med just orange lådor och byggare som är alla mörkhåriga och ser ut att vara i 30-årsåldern. Sen blir jag väckt

parsley
2013-01-16 14:57
0

Betyder talet 7 något speciellt för dig? Hände det något i ditt liv när du var sju år t ex?

Tanten är ditt äldre jag som förmanar och ser till dig.

Hamn = en plats där båtar lägger till. Det kan vara efter en handelsresa, nöjestripp eller en fisketur. Hamnen brukar symbolisera en trygg plats. Vatten symboliserar hur livet ser ut. Skog, om du känner att växtligheten på den tropiska ön, påminner om en skog, symboliserar ditt undermedvetna. Killen är en symbol för din manliga sida och dina manliga egenskaper (t ex logisk och rationell, inte så känslomässig som tjejer kan vara). Har det någon betydelse för dig att han är blond? Vad betyder det att han bär solglasögon? Är det för att vara snygg eller för att han inte vill visa sina ögon och vara lite hemlighetsfull? Ni flyr från något. Försöker du fly från något i verkliga livet eller håller du tillbaks vissa känslor? Fundera på det. Marknad en plats där saker och ting säljs. Vad betyder det för dig? Vad tycker du om marknader? Hur känns det att killen försvinner?

Flygplats= en plats som man reser via, en tillfällig anhalt.

Vad betyder gnagare för dig? Vad djur i drömmar betyder beror på drömmaren. Spelar det någon roll att djuret inte är riktigt.

Byggnader och hus brukar symbolisera en själv. Vad symboliserar en bank för dig? Ekonomisk trygghet, möjlighet att förverkliga sina drömmar genom att låna pengar, något som är svårt att förstå eftersom det handlar om ekonomi, eller giriga bankdirektörer?

Tåg som går runt. Kan det vara så att du känner att du sitter fast och inte har riktig kontroll på tillvaron?

Byggjobbarna symboliserar ditt äldre manliga jag (jag gissar att de är äldre än dig). De bygger för framtiden.

parsley
2013-01-16 15:00
0
[Hamsterdans]
2013-01-16 21:00
0

Tack så mycket att du svarade! :) Jo, när jag var sju år fick jag skyddad ID(p.g.a min pappa som är lite av en psykopat, han brände ner sin kompis tomt). Jag grät ganska mycket det året då jag inte riktigt förstod vad som hände. Min pappa hade ofta solglasögon på somrarna och när vi reste. Han var mörkhårig, inte blond, men för mig, nu när jag tänker på det, så känns det som det är han som försvinner. Vi bodde också förut nära en hamn. Han höll också på med pengar ganska mycket, och man köper ju och säljer på marknader. Jag har också haft väldigt många gnagardjur, och han skojade och sa att han var rädd för mina hamstrar när vi fortfarande bodde tillsammans. Han söp väldigt ofta och gick på droger. Orange kan ju vara svek läste jag. Och han svek mig och mamma ganska ofta.