Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1339 ggr
KallaMigMimmi
0

"Vuxsen" bland barn

Jag har ett återkomande drömsenarie.

Att jag är på grundskolan och ibland även dagis , när jag är där är inte barn men häller inte vuxsen. Någon gång börjar det med att jag är vikarie men jag dras in i barnens lekar och är mer bland dom än över dom, men är fortfarande större än dom. Dom andra ledarna kommer ibland med klokor och sheman eller häften med liten text.

Någon gång har jag blivit iriterad på barnen för att dom inte förstår något och andra gånger har dom kollat konstigt på mig när jag berättat hur man löser en exvation.

Den senaste drömmen va jag på en bildlektion i en 3-4års klass. Jag va i en grupp med tre tjejer och tillsamans skulle vi göra en målning efter ett ämne. Tjejerna var inte alls noga med uppgiften och målade blommor och träd över det hela och tjivades om vem som målade bäst. sen retades dom med dom andra barnen och jag styrde upp målningen för uppgiften. Sen var jag noga med att allas namn skulle stå på, och mitt sist.

Jag känner starkt att det vill säja något men jag vet inte icktigt vad?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

ikna
1

Jag tror att drömmen handlar om att du är i kontakt med ditt inre barn.

Skolan brukar symbolisera att man ska lära sig något nytt.

vildrot
0

Vill återkomma under helgen med några tankar drömmen väcker

KallaMigMimmi
0

Det har du rätt i ikna jag tror mig ha kontakt med mitt inre barn, kanske lite för mycket någon gång när jag bara inte vill göra något som är tråkigt:/

Jag har faktiskt lärt mig massor av nytt idag.  tak för dina tankar om min drömm

vildrot
1

Ibland brukar drömmen placera oss i skolor i olika stadier ---generellt går att säga att det år något hos drömmaren som ligger och gnager ! från just den åldern . Skolan står för något drömmen vill lära oss!

KallaMigMimmi
0

Aha hm ja den tolkningen kan jag också tänka mig. tycker jag tog alltid alldeles för alvarligt på skolan i den ålden.

drömmarna vill lära mig mycket, som att dom sätter mig i mitt eget livs skola typ

vildrot
0

Ja, och drömmarna vill oss alltid väl !!