Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 4004 ggr
[akumas7]
0

Hiv/aids dröm!!!

Deta var en så underlig och obehaglig dröm men jag tänker i alla fall bäreta hur den var och vad den handlade om.

Det börjar med att jag är i ett labaraorium med en nära vän. Vi ska testa oss för Hiv/Aids och docktorn börjar med att ta ett blodprov av mig. Jag är negativ, jag pustar ut. Min vän blir testad och han bli posetiv, det är här det hela blir knas. Min posetiva vän blöder en drope på bänken bredvid kylarna. Jag tar där med handen och tar sedan med dena handen i munen (jag äter någonting). Mitt hjärta stopar nästan när jag insåg vad jag precis har gjort och jag ber docktorn att testa mig igen. Jag ber honom att ta två prover till så att vi värkligen vet vad svartet blir. Dena gång kommer båda  proverna tillbacka postiva. Jag känner mig uppgiven och nästan död inombords.

När jag går upp till övervåningen där alla sover, det är många där och när jag säger att jag har aids så blir alla tysta och lotsas inte om det. Jag känner i mig att jag bara har 10år kvar att leva och jag måste hita en speciel person och läkare som ska hjälpa mig att överleva. För jag vet att så fort man börjar med medicineringen så har man bara några år/månader på sig. Så jag och min lille syrra hoppar upp på en elphant och rider iväg på den. Vi söker dena läkare och person men hitar honom inte, jag vet bara att jag måste göra det annars är det kört. Bredvid oss så går någon sorts leopard/jaguar som en väktare nästan. Sen så blir plötsligt allting mörkt inombords igen och vi har hoppat av elephanten, nu är det en massa släm på elephanten och jag kommer inte upp. Min syrra vissar mig hur jag ska hoppa upp och jag följer hennes exempel, men dena gång följer hon inte med.

På vägen träffar jag 5st underliga men, de är lite galna men trevliga och de kryper och beter sig underligt. Jag är med dom ett tag och när dom sedan börjar gå så går jag med, jag vet att jag kommer möta dom igen men för dena stunden så lämnar jag dom och går ensam utomhus. Det är en jätte snäll (häxa/kvinna) som säljer saker innan hon tar dom till sin affär och jag står backom en ungre pojke. Och dena kvinnan kollar på mig och säger (Elin du får dessa ljus gratis). Jag fick dom av henne och hon var den mäst varmhjärtiga kvinna jag någonsin träffat. Deta är på en gård med ladugård, hästar och kor. Sedan försvan hon i sin bil och åkte till sin affär som bon började paka upp saker i. Då fick jag se de underliga menen igen. Och de kröp på det där lustiga sättet igen, och de var ett jätte känt rock band och deta visste inte jag innan, men jag fick stå långt frame och kolla. Butiken var precis ovanför konserten.

Det som var så hemskt var att alla som fick höra att jag hade Aids inte ville ta på mig, tyckte jag var äklig och vissade enbart ondska. Utan min syster då och min mamma men även dessa tyckte att det var jobbigt. Folk ville inte gå på sama toa som jag och de var noga med att inte säga något nedklankande men man såg deras olust i ögonen och beteenden.

I början av drömen var det dag och i mitten av drömen började det att bli dunkelt/mörkt.

ikna
1

Vad är hiv/aids för dig?

Alla personerna i drömmen symboliserar dina olika sidor. Det verkar som att du har en del motstridiga känslor inom dig och att du har svårt att få ihop allt.

vildrot
0

Ställ en fråga till ditt inre/din dröm innan du somnar. Till exempel:Vilka 20 övningar?

Vildrot

Glaciären
0

Det var en lång dröm!! Mina associationer.( Du kanske har helt andra… I så fall är de de riktiga.) Du är smittad av ngt. Eller rädd att bli smittad. Kanske dåligt immunförsvar=dålig stresstålighet??? Eller ngn anna egenskap.(vad kan hiv stå för) Dina närmaste tycker det är jobbigt och du länner dig pestsmittad. Du blir ledsen av det, får inget stöd och det blirmörkt i drömmen. Elefant kan stå för vishet, tålamod, stabilitet. En jaguar (kvinnlig, lite farlig) vakar över dig. Du och din syster söker lösa situatonen genom vishet men tappar hoppet . Det blir mörkt och ni halkar av elefanten. Svårt att kliva upp igen. Du förlorar din syster (kvinnlig sida eller ngn som är somsyster för dig) sen ser du fem män? Alltså du förlorar kvinnlighet men möter manlighet. .??? Hur kommer det sig. Och fem? Hände det ngt när du var fem? Eller kan du tex förknippa det med en grupp på ngt sätt? Du möter ljuset i form av en vänlig kvinna. Men du gömmer dig bakom en ung pojke. Hmmn mycket med kvinnliga och manliga sidor här. Kvinnan åker till sinaffär (i affärer handlar man=handling. ) hon packar upp ngt som dolt? Männen har en rockkonser.?? Vad säger de kvinnliga respektive manliga sidorna? Jag tycker männentramsar och kvinnan manar till handling. Men jag vet inte. Kanske är detta en bild av hur du tror att andra ser på dig. Kanske eg. En bild på hur du ser dig själv. Vem är kvinnan i drömmen? Om hon är en riktig person så kanske det är henne du skulle kunna anförtro dig åt. Hoppas detta kan ge dig några ledtrådar!

[akumas7]
0

Tack så jätte mycket för era beskrivningar och framför allt Glacieren :)  Jag tror att drömen tallar om vad som sker inom mig och runtomkring mg.

Jag har väldigt mycket drömmar just nu om just manliga och kvinliga sidor. Det har väl med att jag försöker att hita mig själv att göra.

Jo jag har långa drömar, jag kommer ofta ihåg mycket av dom också, men det är för att drömarna är en del av min medialitet. Så det är en viktig del i mitt liv :) Jag har hällre drömar en att se spöken och andar ;)

Jag tror att drömen talar om för mig att jag ska göra det jag känner är rätt (elefanten) och jag har beskydd på vägen (jaguaren), men jag måste handla snart. Men det här med rockkonserten och det manliga och kvinliga vet jag inte riktigt hur jag ska handskas med.. Jag förstår inte den delen riktigt, inte resten häller men du gav mig lite ledtrådar så att jag vet vad jag letar efter :)

Tack så mycket Kram :D