Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2317 ggr
[akumas7]
0

Autistisk pojke

Hej Hej.

Dena dröm som jag kommer att bäreta är en som är en typ av fortkättning på en annan dröm men ändå inte, det är sama ställe men med andra personer.

Det börjar med att jag är i ett hus, det är ett grupp boende för personer med autism. Dom flästa barnen är trevliga och går i skolan/jobbar, men jag är där för just en persons skull, eller 2faktiskt. Mamman till en autistisk pojke (gravt autistisk) får hjälp av mig, då jag är den ända personen som facktiskt han kan tycka om. Han älskar mig och umgos med mig, men jag vet att hans mamma har det svårt och hans mamma tycker att jag ska flytta dit. Jag sitter och pratar med mamman som sitter i en soffa, jag går förbi några andra som sitter och kollar på tv. Det är natt just nu, men så plötsligt är det dag och vi ska vara ute och äta, det är sommar, det blir grilad mat och en av de som jobbar där är en kille. Men dom tycker alla att jag ska flytta dit, den autistiska pojken kommer hem medans vi äter och han lysser upp när han ser mig, men jag och mamman har precis pratat om de andra husen som finns där. Det är ett litet samhele, alla husen är hughus medrött tegel, vissa hus är fönstrena igenbomade på och de är så mörka och ödsliga. Jag gick runt här och kollade in husen och gatorna och funderade på om jag ville bo där och om det ens gick att bo där. Kommer ihåg att jag stog vid en gatlyckta som lös ner rakt på mig och att jag tänkte (här går det väl inte att bo) Det finns 2st gårdar som värkar vara mer bebåda så jag går dit och kollar. Den ena var fyld med datorer, spel och andra sådana saker. På varje gård fanns det som ett dokhus för hamstrar, som det stog, här kan du ha dina husdjur. Jag kollade och funderade, hur hade dom tänkt här? En hamster måste ju leva själv? Men jag tyckte klart att det var en trevlig överaskning att de ville att man skulle ha djur där. Nu var jag plötsligt på taket på ett av husen. Nu är det natt, och en kille och en tjej gick ut ur sin bil. Nu visste jag att spökena hade vaknat och att de var mycket aktiva, så hörde jag skrick och så såg jag kvinnan död. Nej tänkte jag så sprang jag till det autistiska boendet, just där dom bor så fins det en gång väg med en stopgrej (så att mopeder och sådant inte kan ta sig förbi) jag kollar ut från den och ser att en död ande krälar emot mig, vill ha min själ. Det rinner vatten i en beck förbi också. Så bad jag dom att köra mig en bit, det varsent. Visst sa dom och det var den manliga personalen +3av de boende som följde med (för nu vardet dag och dom skulle åka och bada och då kunde de lika gärna lämna av mig först), vi åkte i en skog, det var besvärligt och plötsligt så hamnar vi i en bäck/vattenfal som dom inte kunde åka längre och då fick jag ett rep som jag kastade runt en sten, och sedan kämpade jag mig genom vattnet själv (bilen kunde inte ta sig längre så de lämnade mig där)

Vad tror ni om dena drömen då? Den var inte lika lång som den andra och inte lika detaljerad i minet, men lite går det nog att få ut av den :)

parsley
0

Jag har lämnat lite kommentarer till din dröm. Förhoppningsvis kan du använda dig av dem när du analyserar din dröm vidare. Om du funderar på de olika symbolerna och personerna  i din dröm och sätter dem i relation till hur din tillvaro ser ut så tror jag du kan hitta nycklarna till att förstå drömmen i ditt eget liv.

Det börjar med att jag är i ett hus, det är ett grupp boende för personer med autism. Dom flästa barnen är trevliga och går i skolan/jobbar, men jag är där för just en persons skull, eller 2faktiskt. Mamman till en autistisk pojke (gravt autistisk) får hjälp av mig, då jag är den ända personen som facktiskt han kan tycka om. Han älskar mig och umgos med mig, men jag vet att hans mamma har det svårt och hans mamma tycker att jag ska flytta dit. Jag sitter och pratar med mamman som sitter i en soffa, jag går förbi några andra som sitter och kollar på tv. Det är natt just nu, men så plötsligt är det dag och vi ska vara ute och äta, det är sommar, det blir grilad mat och en av de som jobbar där är en kille. Men dom tycker alla att jag ska flytta dit, den autistiska pojken kommer hem medans vi äter och han lysser upp när han ser mig, men jag och mamman har precis pratat om de andra husen som finns där.

Personer i drömmar symboliserar delar av dig själv. Vad innebär ett barn som inte kan prata och dennes mamma för dig? Grilla = mat och äta, näring. Tycker du om att grilla eller känns det påtvingat?

Det är ett litet samhele, alla husen är hughus medrött tegel, vissa hus är fönstrena igenbomade på och de är så mörka och ödsliga. Jag gick runt här och kollade in husen och gatorna och funderade på om jag ville bo där och om det ens gick att bo där. Kommer ihåg att jag stog vid en gatlyckta som lös ner rakt på mig och att jag tänkte (här går det väl inte att bo) Det finns 2st gårdar som värkar vara mer bebåda så jag går dit och kollar. Den ena var fyld med datorer, spel och andra sådana saker. På varje gård fanns det som ett dokhus för hamstrar, som det stog, här kan du ha dina husdjur. Jag kollade och funderade, hur hade dom tänkt här?

Hus symboliserar drömmarens jag. Enkelt uttryckt som huset eller husen ser ut så känner man sig.

En hamster måste ju leva själv? Men jag tyckte klart att det var en trevlig överaskning att de ville att man skulle ha djur där.

Har du någon speciell relation till hamstrar? Vad tycker du om dem? Spelar det någon roll att hamstern måste vara ensam?

Nu var jag plötsligt på taket på ett av husen. Nu är det natt, och en kille och en tjej gick ut ur sin bil. Nu visste jag att spökena hade vaknat och att de var mycket aktiva, så hörde jag skrick och så såg jag kvinnan död. Nej tänkte jag så sprang jag till det autistiska boendet, just där dom bor så fins det en gång väg med en stopgrej (så att mopeder och sådant inte kan ta sig förbi) jag kollar ut från den och ser att en död ande krälar emot mig, vill ha min själ.

Död i drömmar brukar betyda pånyttfödelse eller att man gör sig av med något man inte behöver längre.

Det rinner vatten i en beck förbi också. Så bad jag dom att köra mig en bit, det varsent. Visst sa dom och det var den manliga personalen +3av de boende som följde med (för nu vardet dag och dom skulle åka och bada och då kunde de lika gärna lämna av mig först), vi åkte i en skog, det var besvärligt och plötsligt så hamnar vi i en bäck/vattenfal som dom inte kunde åka längre och då fick jag ett rep som jag kastade runt en sten, och sedan kämpade jag mig genom vattnet själv (bilen kunde inte ta sig längre så de lämnade mig där)

Vatten symboliserar liv, som vattnet i drömmen är är också livet.