Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1344 ggr
vresrosen92
0

Dröm om ett mail

Hej allihopa! Jag drömde inatt om en mailkonversation mellan mig och en kompis via facebook, och berättade det för henne. Hon undrade vad det skulle betyda och jag vet faktiskt inte helt.

Konversationen gick ungefär såhär (drömmen börjar dessvärre bli lite suddig):

Kompisen hade skrivit lite om någpn kille hon hade träffat och hade någon fundering om honom. Jag fick intrycket av att det var en bra kille, trevlig och med bra energier liksom.
Kompisens mamma (det var ett gruppmail) skrev någon litet som svar, typ att hon tyckte att jag och kompisen hade gjort rätt i våra val.

Jag skrev ett långt svar som inte alls handlade så mycket om killen, utan inledde med att fråga "När träffade du din starguide?" (starguide var någon självklart i drömmen och att alla visste vad/vem det var..)

Ja, hmm. ar ni några tips på hur jag kan tyda detta?

Don´t worry, Be happy!

vildrot
0

Kompisar/ vänner är i våra drömmar ofta komplement till oss,det skulle då kunna betyda att ditt inre behöver kontakt med någon del, positiv eller negativ som mera finns hos kopmpisen.

parsley
0

Det kan också vara så att du bearbetat saker du funderat på när du varit vaken i drömmen, din kompis, relationer till killar osv.

Känns drömmen knepig att förstå ställ gärna frågan "vad betyder den här drömmen för mig" innan du somnar och be om ett drömsvar. Det kan dröja några nätter innan du får svar.

Fundera även på vilka egenskaper din kompis har.