Jagad
Jag kommer inte riktigt ihåg början på min dröm men inatt drömde jag att jag hade blivit till fångatagen av en fet gubbe som kidnappade en massa människor. Har för mig att vi satt i burar. Det var en stor port, ungefär som en riktigt stor garageport som vi försökte rymma ut ur. Vi var helt plötsligt utanför burarna och gubben öppnade porten och klev in då rymde alla andra ut och jag kom en bit efter. Det var på håret att jag hann ut innan porten hann stängas. Gubben sprang efter mig och försökte få tag på mig. Jag kunde knappt se, kan inte riktigt förklara. Men jag sprang för mitt liv. Som det brukar vara i drömmar så kändes det som att jag hade trögt att springa. Jag kom till ett stort vitt hus, det bodde en rik familj där. 1 mamma, 1 pappa och har för mig att dom hade 1 barn. Solen sken upp mycket och det var väldigt ljust utomhus. Jag sprang till familjen som satt och solade i trädgården, jag berättade att gubben hade kidnappat mig och att han var efter mig, men dom brydde sig inte och tyckte att jag bara var jobbig och ville att jag skulle gå min väg. Jag bönade och bad om att dom måste förstå och hjälpa mig. Jag grät och var ledsen. Under hela dagen var jag efter dom och ville att dom skulle hjälpa mig samtidigt som jag sprang omkring i huset och gömde mig för gubben som också var i huset och letade efter mig. Under hela drömmen kunde jag knappt se!
Jag vet att jag drömde mer men kommer ej ihåg.
Vad kan denna drömmen ah för betydelse?
Att bli jagad brukar symbolisera att man är pressad/stressad.
Ja du lär vara stressad som ikna säger. Vem är den feta gubben? Hur kommer det sig att han är fet? Är gubben ngn du känner, kanske representerar han någon person i ditt liv som pressar dig, eller så symboliserar han en sida hos dig själv, kanske pressar du dig själv?
Hmm, kanske. Har inte tänkt riktigt på, ska försöka tänka lite på det! Tack.
Enligt min erfarenhet, symboliserar oftast personerna i drömmar våra egna sidor/egenskaper. Gubben sprang efter dig och du sprang för ditt liv, kan symbolisera att du försker "springa ifrån dig själv".
Hmm, det kan nog stämma!
Sånt där är så läskigt att drömma. För några år sedan så drömmde jag i en vecka att jag var i ett "skräckfilmshus" och jag sprang upp för en trappa varje gång och blev då jagad av abraham lincoln, och just det där med att han jagade mig i trappan var det enda som hände i drömmen och det var så hemskt att jag nästan vägrade sova. Men efter att ha tagit tag i problem som jag hade med min dåvarande kille så försvann drömmen och jag hade vanliga drömamr igen …
Oj, creepy att du drömde så en hel vecka. Vad bra att det gick över iallafall :-)
#7 Jaa det var hemskt! men den tiden i mitt liv så va jag stressad/pressd och allt sånt dåligt så berodde på det :)