Drömmer om mitt ex
Hej, de har nu gått över 1 år sen jag gjorde slut med min pojkvän. Gjorde det för att jag inte riktigt var redo för ett förhållande. Vi hade varit tillsammans i 1 år och 8 månader. Och jag älskar honom fortfarande och skulle göra allt för att få tillbaka honom.
Och nu drömmer jag om honom varje natt, om han och hans nya flickvän. Och i drömmarna så är han alltid otrogen med mig mot henne. Men han kan inte lämna henne och bli tillsammans med mig så vi håller på i smyg i drömmarna.
Och dom här drömmarna äter upp mig inombords.. Kommer alltid ihåg vad jag drömt, och vaknar upp gråtandes. Och då är man aldrig helt utvilad efter att ha sovit.. Så jag undrar nu, vad kan dom här drömmarna betyda?
Tacksam för svar! :)
Separationer är för oss alla fyllda av smärta. Jag tror ditt inre bearbetar en separation .
Ofta gäller smärtan vare sig jag lämnar eller blir lämnad-ett förhållande innehåller ju ofta längtan och angagemang där i början!
#1 okej! Hoppas bara drömmarna avtar snart :)

Prova att skriva dagbok när du är vaken för att bearbeta dina känslor. Den behöver inte vara perfekt och välformulerad. Huvudsaken är att du skriver. Skriv för hand eller på datorn i ett ordbehandlingsprogram eller en lösenordsskyddad blogg. Du behöver inte spara dina anteckningar om du inte vill. Skriv minst 20 minuter. Skriv vad som faller dig in och skriv utan avbrott.
Innan du somnar kan intala dig:
-Jag tycker fortfarande mycket om dig, pojkvännens namn, jag är glad för att jag fått lära känna dig och jag saknar dig. I natt måste jag få sova. Lämna mig ifred.
Trots allt vet vi numera att våra drömmar håller oss friska--även om vi ej kommer ihåg dem!
#3 Ska pröva det! Tack för svar :)