Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2675 ggr
parsley
0

Våldtäkt

Jag har haft två drömmar på samma tema, våldtäkt. Båda drömmarna inträffade samma natt. Enkelt uttryck ,för den som inte vill läsa drömmarna i sammanfattning; vad symboliserar våldtäkt och sexuellt våld i drömmar? 

Dröm 1

En mycket klar och iaktagande dröm. Det känns som att analysera ett program på TV eller en film, snarare än att drömma. Jag ser mig själv i drömmen samtidigt som jag befinner mig utanför drömmen. I en vanlig dröm så brukar man vara medveten om att man drömmer. Den här var mer iaktagande. 

I drömmen är jag tillsammans med en ansiktslös man, som både eggar och stöter bort mig. Miljön påminner om en porrfilm. Vi befinner oss i ett hus med öppen planlösning. Runt om i huset finns människor som har sex. Jag flyr från huset och kommer ner till en hamn. Där väntar jag på en passagerarbåt på kajen. Mannen jag flytt från hinner upp mig. Jag går ombord. Han sätter sig bredvid mig, men lämnar mig för att istället trakassera en äldre man i gröna kläder som kommer tillsammans med sin fru. Trots att den äldre mannen är mager får han höra att han är fet. Jag är rädd för att den yngre mannen ska attackera mig igen ute på öppet vatten, där jag inte kan fly utan att drunkna. 

Dröm 2

För att inte missa ett tåg ber jag några raggare jag träffar på en bensinstation om skjuts. Jag lägger mitt bagage i bilens baklucka och vi åker iväg. Min tonårsson får åka med i en annan raggarbil (jag intalar mig att han är trevlig och kommer att klara sig). Till en början är raggarna trevliga och humoristiska, men sedan svänger de in på en dimmig skogsväg och (se rubriken)….

ikna
0

Våldtäckt kan symbolisera att du begår våldtäckt mot dig själv, d.v.s. att du gör saker mot din vilja.