dröm jag hade som liten
Detta är en av de drömmar jag starkt kommer ihåg, har en tendens att glömma drömmar samma dag, men denna har hängt i i många år och jag har alltid undrat över den…
Jag var inte så gammal då jag hade drömmen vet inte exakt ålder men ca 7-8 år kan jag ha vart är 20 nu.
I drömmen åkte jag skridskor tillsammans med konstiga "dockliknande" saker i röda kläder och mössor, helt plötsligt går jag på en snötäckt stig, jag går över en bro sen halkar jag på isen, jag hänger i ett enda grässtrå som jag inte fattar att det inte går av, under mig är det massa strömmande vatten, helt plötsligt dycker det upp ett staket, jag försöker gripa tag i det men varje gång jag närmar mig det försvinner det eller förvandlas till något annat te.x en badkarskant som är för hal för att kunna dra sig upp med… sen vaknar jag… fattar inget av detta så om någon skulle kunna tyda den skulle det vara perfekt :)
Det du kan göra i nutid är att be dina drömmar om en dröm om det innehåll denna gamla dröm har---då får du se om den "gamla" energin är viktig !
Barns drömmar bör ej tolkas , men kanske målas och framförallt berättas !
tack för svar :) hur ber man en dröm att göra det?
Återkommer om det!!
Hej igen!
Om jag som drömmare vill ha ytterligare information om en dröm vars budskap till mig jag har svårt att tolka,kan jag en lugn kväll be en dröm ge mig en klarare bild så att bättre kan förstå.. Den dröm jag då ev. får använder förstås drömmens språk d.v.s. symbolspråk.
Så här :jag talar om för mitt inre, vad i drömmen , som jag vill ha ytterligare information om. Du har ju bl.a. symbolerna is,halka,grässtrå och staket i din gamla dröm. Drömmen är gammal och du får fundera på vad du vill veta om den nu!
Spännande att se hur detta blir för dig!
Tack så mycket för hjälp och svar! ska testa detta och återkommer om hur det funkar :)