Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 3306 ggr
Sparklingponi
0

Återkommande dröm

Hej!

Jag har flera återkommande drömmar, men en som ständigt återkommer och har gjort det i flera år är att jag stjäl smycken.

Det kan vara olika platser, människor och smycken men jag stjäl dom alltid. Det kan vara örhängen eller piercingsmycken till naveln. Ibland har det varit ringar. Det är alltid så himla verkligt också! Och jag kan inte låta bli, men jag vill verkligen ha de där smyckena. Det är nästan så jag blir ledsen och besviken när jag vaknar för att det bara var en dröm. I drömmen tänker jag "Den här gången är det på riktigt".

Det finns en smyckesbutik jag återkommer till i mina drömmar, som jag stjäl ifrån. Det är en trevlig tjej som äger butiken och hon hjälper mig att leta efter fina smycken. När hon går iväg tar jag det jag vill ha och springer därifrån. Om det inte är där så kan det vara på varuhus, mindre butiker eller marknader. 

Den första drömmen var nog att jag hittade en hel ask med örhängen och efter det har jag stulit dom.

Vad kan detta betyda?

ikna
0

Smycken kan symbolisera lyx, flärd, rikedom.

Att stjäla kan stå för att inte vara ärlig, att roffa åt sig från andra. Det kan också betyda att du stjäl från dig själv, eller är oärlig mot dig själv.

vildrot
0

Du tycks ha svårt att få dina behov tillfredställda!!