Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2167 ggr
Lavetta
2013-02-17 21:07
0

Drömmer om döda ormar

För ett par nätter sedan drömde jag att jag och min partner sedan 4 år tillbaka befann oss i ett stort, okänt hus på landet. Jag vet inte vems hus det var, men vi kände oss välkomna där och inte som inkräktare på något sett. Plötsligt skulle vi gå ut på gården, genom en stor, grön, lummig trädgård, för att gå och hälsa på någon (ingen aning vem) som bodde kanske 50 m bort i ett annat hus. Trädgården kändes som 'bortglömd' men inte igenvuxen… Kändes som jag befann mig i filmen Den hemliga trädgården. Det känns som sensommar, allting är grönt men många blommor har tappat sina färgglada blad som ligger kvar i gräset. Känslan jag fick var melankolisk.. Vi gick barfotar på en stig av sten.. Plötsligt ser vi att hela trädgården är full av döda ormar. De ligger i gräset, hänger från grenarna i träden, på trappan till huset och i buskarna. De har inte ömsat skinn, utan serie döda ut. När vi passerar de döda ormarna på gräsmattan så är det plötsligt några som hugger efter oss. Vissa rör sig inte, men vissa försöker bitas.. Och hörjar slingra sig, mest i form v dödsryckningar..Vilket gör att vi blir nervösa och inte vågar lita på att alla de ormar som ser döda ut faktiskt är det. Ormarna är mörka/svarta, och inte längre än vanliga huggormar. Sen vaknar jag. Jag vet inte om vi kom fram till huset.. Hade varit intressant att veta vad detta betyder, har inte kunnat sluta tänka på denna drömmen.

vildrot
2013-02-18 13:00
0

Trädgården där det skall växa och gro är bortglömd -- något hos dig borde symbolisera trädgården???

Ormar kan och symboliserar ofta inre krafter---vad säger din dröm?

KallaMigMimmi
2013-02-18 21:00
0

Att du først er i ett hus med en bortglømd tredgården men stannar inte der utan ska vidare till ett annat hus. Jag tenker att huset er dit egna inre hus, men du har inte så mycket tid før dig sjelv eller vill inte spendera tid ensam utan vill heldre gå till andra. kanske er du mycket till att hjelpa och reparera andras inre, men glømer dit eget.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW