Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2738 ggr
Sparklingponi
0

Obehagliga drömmar

Hej! 

Jag vill inte gå och lägga mig för jag vet att jag kommer drömma mardrömmar.

Har drömt obehagliga drömmar säkert en vecka i streck nu, varje natt. Tänkte att det kunde bero på att jag var för varm så jag testade att öppna en liten lucka bredvid fönstret så det var svalt och friskt i sovrummet. Trotts detta fortsatte mina drömmar. 

Jag drömmer att jag är på en utflykt eller liknande och är i ett mörkt rum med massa råttfällor i som måste stå på rätt plats innan vi åker därifrån. Ett gammalt hus. Eller så drömmer jag att jag är påväg till min pojkvän men att jag aldrig kommer fram, att jag åker vilse eller fastnar någon annan stans. Har drömt att jag blir jagad av obehagliga män som vill mig ont, att jag gömmer mig. Har även drömt att jag har haft sex med min mamma vilket var väldigt väldigt konstigt!
Drömde också att mina husdjur (tre ökenråttor) dog. 

Har verkligen ingen lust att sova :( Kan man motverka mardrömmar på något sätt och varför drömmer jag bara hemska saker?

ikna
0

Sådana här drömmar kan komma när vi är pressade/stressade.

Du blir jagad i drömmen… känner du dig jagad i din livssituation just nu? Det kan vara att du pressar dig själv, eller att du känner andras krav på dig.

Att du har sex med din mamma, kan stå för att du förenar dig med en kvinnlig sida.

Ett tips: lägg en bok och en penna bredvid sängen och skriv ner drömmen så fort du vaknar till. Hjärnan börjar bearbeta drömmen redan medan man skriver.

vildrot
0

Ja mitt förslag är också att skriva upp drömmen .det tycks vara så att visar jag intresse fär drömmen på det sättet sker som ovan sägs en omedveten bearbetning och drömmen kan då mildra sitt innehåll nästa gång. det är ett utmärkt sätt alltid---men speciellt när det gäller mardrömmar! Berätta gärna hur det fortsättningvis går.

Sparklingponi
0

Tack så mycket för era tips! 
Förra natten drömde jag att någon var "ute efter" min mamma. Obehaglilgt. Men jag ska definitivt skriva upp mina drömmar i fortsättningen! 

Tack!

vildrot
0

Ja, hoppas det fungerar för dig!