Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2542 ggr
Jullanhugo
2013-02-26 09:08
0

Morfar

Hejsan, i förgår natt så drömde jag en dröm som jag har funderat på ett tag.

Jag och min kusin (tror jag att det var) gick till vår morfar för att kolla om han var hemma. Det var staket runt hans bakgård och där sprang en hund som började skälla och sprang längst grinden. Jag kommer inte ihåg om den var agressiv eller bara glad men jag har för mig att den var glad. Sen så öppnade vi en dörr som satt på huset (Vilket inte jag kan komma på att han har en dörr där) och där var det typ 8-10 burar med en hamster i varje bur :o Det var typ en vuxen hamster sen resten var ungar från den hamstern. Alla var guldhamstrar har jag för mig. Så kom morfar och jag frågade varför han hade så många hamstrar. Kommer inte ihåg riktigt vad han sa, men det var något gatt iallafall typ som: Jag älskar hamstrar osv. Sen helt plötsligt var jag i ett ridhus och skulle hoppa en bana med en stor brun travare. 

Kommer inte ihåg mera.

Vad kan det betyda? o:

parsley
2013-02-26 10:43
0

Min tolkning:

Jag och min kusin (tror jag att det var) gick till vår morfar för att kolla om han var hemma.  Du drömmer om din morfar som den person han är för dig. Om du tänker på vad han betyder för dig så har du tolkningen till den delen av drömmen där

Det var staket runt hans bakgård och där sprang en hund som började skälla och sprang längst grinden. Jag kommer inte ihåg om den var agressiv eller bara glad men jag har för mig att den var glad. Staket kan betyda två saker. Antingen att man stänger ute eller att man skyddar det man har. Eftersom du kan öppna en grind så känns staketet mer som ett skydd i den här drömmen. Fundera lite på vad du tycker om hundar. En hund som skäller även om den är glad kan ju kännas jobbig.

Sen så öppnade vi en dörr som satt på huset (Vilket inte jag kan komma på att han har en dörr där). Hus symboliserar vanligtvis drömmaren själv. Hur huset ser ut är som du känner dig.

och där var det typ 8-10 burar med en hamster i varje bur :o Det var typ en vuxen hamster sen resten var ungar från den hamstern. Alla var guldhamstrar har jag för mig. Så kom morfar och jag frågade varför han hade så många hamstrar. Kommer inte ihåg riktigt vad han sa, men det var något gatt iallafall typ som: Jag älskar hamstrar osv. Vad tycker du om hamstrar? Djur i drömmar kan ha olika betydelse för olika människor. Hamstrar är ofta väldigt aggressiva mot andra hamstrar. Tror du att det kan ha någon betydelse i din dröm eller känns de mest som gulliga husdjur för dig?

Sen helt plötsligt var jag i ett ridhus och skulle hoppa en bana med en stor brun travare. Hästar symboliserar ofta kraft i drömmar. Hur tänker du kring att det var en travare du skulle hoppa? En travare är ju i första hand avlad för att trava snabbt framför en sulky, inte hoppa. Att göra ridhäst av en travare kräver mycket arbete när man ridtränar den. Så tänker jag kring travare och hoppning. Du kanske har en annan uppfattning. Känner du dig instängd när du ska rida i ridhus eller känns det som ridhuset är det bästa stället för ridning? 

Jullanhugo
2013-02-26 11:34
0

Wow, tack! 

Jag älskar hundar, kan ju vara jobbigt ibland när dom skäller men annars har jag ej problem med det.

Jag har själv ett antal hamstrar då jag har uppfödning. Men det får jag fundera mera på!

Jag är ganska rädd för att rida, speciellt hoppning! Ridhus får mig att känna mig instängd, jag tycker bättre om skogsstigar när det är mera "rakt fram" och mera plats liksom. 

Tack så mycket. Jag ska fundera på det du har skrivit!

vildrot
2013-02-26 14:38
0

Hästar i drömmar har ofta inslag av kraft,sinnlig7kreativ kraft Ens inre häst behöver en ryttare som inte hindrar oss men som hjälper oss på väg till kreativitet! 

I mina och många andras drömmar kan en hund ha betytt en alltför lydig del av en.