Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 2954 ggr
Glaciären
0

Pappa i mitt rum

Min dröm: jag var i mitt rum och sov. Jag tror jag var varm och ev lite orolig. För jag slänger av mig täcket ocj ligger naken på mage. Då öppnar min pappa dörren och ser mig. Jag fnissar lite tyst eftersom det är en smula pinsamt. Ngt att skratta åt efteråt. Men jag låtsas sova. Sen tror jag han stänger dörren. Men så öppnar han dörren igen och frågar mig om jag vill ligga hos honom. Jag säger inte ja. Kanske låtsas jag sova eller så säger jag nej. Han går! Jag blir argare och argare. Ville han att jag skulle ligga med honom? Totalt skitförbannad stormar jag in i hans rum, längre ner i korridore. Vi bor som på korridor. Jag sliter upp hans dörr , drar med honom in till mitt rum, och skäller ut honom. "Vad menar du med att jag ska ligga med dig? Är du sjuk eller?!! Det är fel och sjukt!! Sen vaknar jag. Jag är vuxen i drömmen men antagligen ung. Min pappa är inte min pappa i verkligheten. Han är yngre och smalare. Ca i fyrtioårsåldern. Jag drömde om min mamma också men minns inget av det. Händelsen påminner en om en berättelse som ngn (inte jag) berättade på en kurs om en pappa som frågade sin trettonår gamla dottern om hon ville ligga med honom. Jag har läst i ett drömlexikon att incestdrömmar handlar om närhet, och om man inte fullbordar incesten så är det inte bra. Men jag vill verkligen inte fullborda en incest varken i verkligheten eller i drömmen. Jag tyckte jag agerade rätt i drömmen. Vad tycker ni?

ikna
0

Alla personer i drömmen symboliserar dina olika sidor/egenskaper.

Pappan i drömmen står alltså för en av dina manliga sidor, som vill förenas med dig. Eftersom du i drömmen känner att det är så fel, så är det bra att du står upp för dig själv och säger ifrån. Å andra sidan kan det  vara så att du har en sida som du inte vill kännas vid.

Om du agerade rätt eller fel är det bara du som vet.

Glaciären
0

Ok jag börjar skönja olika tolkningar! Tack!

KallaMigMimmi
0

Tror nog att det va från det du hørt under dagen. drømmar brukar relatera till saker man hørt och som man tønkt på då man va vaken

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

ikna
1

Javisst finns det dagsrester i drömmarna! När man tolkar en dröm är det alltid bra att väga in hur det är i verkliga livet för drömmaren just då.

vresrosen92
0

Håller med #4 & #5. Förmodligen/kanske drömde du om hur du skulle reagera vid en sån situation och liksom klargjorde för dig själv vad du tycket om incest etc?

Don´t worry, Be happy!

parsley
0

Din dröm kan vara en fråga om bearbetning också. Din pappa kan ha varit ovarsam mot dig i verkliga livet, även om det inte gått så långt som till incest. I drömmen bearbetar du det hela.

vildrot
0

Att ha pappa i sitt kan som 7 vara en känsla av att vara för nära sin pappa och i det kanske svårt att känna sig fri.