Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1260 ggr
saur
0

Ett annat jag?

Det är något som händer i mina drömmar då och då, och antagligen oftare än så då jag bara kommer ihåg mina drömmar i vissa perioder av mitt liv.

Det är att jag besöker samma platser som jag besökt tidigare i andra drömmar, ibland är dessa andra drömmar år innan. Alltså - inte ställen jag varit i i verkligheten, utan ett nytt ställe (ofta ett virrvarr av platser jag har varit på i verkligheten på ett flummigt drömvis.)

När jag gör det, så minns jag förra gången jag var där i annan dröm, som om det vore ett faktiskt minne, något som har hänt.

Det är alltså som… när jag drömmer så är jag i en annan värld som har faktiska ställen, ett annat jag med egna minnen och upplevelser.

Varje plats har också en typ av känsla till sig… Olika ställen i mitt undermedvetna?

Det finns säkert teorier om detta och andra som upplever samma sak ute på internet, men det är ju roligare att prata här än att googla. Dessutom vet jag inte vad jag ska använda mig för sökord ): försökte hitta en tråd här om det men som sagt, vet inte riktigt vad jag ska leta efter… 
Hade ingen aning vilken grupp jag skulle lägga tråden heller ):

Är det någon annan som upplever detta?

Tankar?

Glaciären
0

Ställena kanske motsvarar olika stadier i ditt riktiga liv. Ibland behöver man ju återvända till det förflutna för att bearbeta saker i nuet.

TezzD
0

japp! så är det här också! Platser som man återkommer till . Inatt var det dock ett nytt ställe. 

undrar varför<? Kanske e det så att det är olika stadier i livet och olika lägen av det undermedvetna?

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

saur
0

Ja jag är också inne på att det symboliserar olika delar av mitt undermedvetna eller nåt sånt. Och visst så kan det vara liknande platser som finns i verkligheten, men det är liksom nåt helt annat. Och även om det ser liknande ut så känns det inte liknande. Varje sånt ställe har en atmosfär och känsla till sig… Det är det att jag minns saker som jag drömde för flera månader sen, i min dröm som ett riktigt minne.

vildrot
0

Det är tämligen vanligt--och jag tror som vanligt om drömmar,de är symbolbärare och har budskap till oss.

De ställen som matar på vill förstås säga något kanske extra viktigt !