En skorpion
Jag vilade igår på dagen och så drömde jag som vanligt,
denna gång var jag ute någonstans med några människor och min lilla hund. Helt plötsligt är där en skorpion, jag blir jätte rädd och hoppar upp på borden och försöker få med mig min hund upp också för att han verkar tycka att skorpionen är jätte rolig och intressant.
Men varenda gång jag får upp hunden är han fortfarande kvar på marken, jag är jätte rädd och vart jag än försöker gå och få upp hunden är skorpionen efter oss..
Tillslut så får min hund fast skorpionen och skadar den, jag tar sedan bort hunden och tillslut får jag död på den helt och sen vaknar jag.
Någon som vet vad denna dröm kan betyda?
;)

denna gång var jag ute någonstans med några människor och min lilla hund. Helt plötsligt är där en skorpion, jag blir jätte rädd och hoppar upp på borden och försöker få med mig min hund upp också för att han verkar tycka att skorpionen är jätte rolig och intressant.
Hundar brukar symbolisera en lydig och undergiven del av en själv eftersom hundar fostras till att uppföra sig på det sättet. Hundar brukar vara tillgivna och kärleksfulla mot sin ägare. Du hoppar upp på bordet = ett sätt att fly undan trots att man själv och faran är kvar på samma plats.
Men varenda gång jag får upp hunden är han fortfarande kvar på marken, jag är jätte rädd och vart jag än försöker gå och få upp hunden är skorpionen efter oss..
Vad symboliserar skorpionen för dig? Många tycker att skorpioner är obehagliga. De är vanligtvis giftiga och har hårt skal. Skorpionen är också ett stjärntecken. Har det någon betydelse för dig? Är du född i Skorpionens tecken eller känner någon som är det?
Hunden vill attackera skorpionen = den lydiga delen av dig själv attackerar något farligt och giftigt. Du kan också vara orolig för hunden eller din egens skull, att den eller du ska råka illa ut pga olydnad.
Tillslut så får min hund fast skorpionen och skadar den, jag tar sedan bort hunden och tillslut får jag död på den helt och sen vaknar jag.
Tillsammans med hunden dödar du det giftiga och farliga.
Någon som vet vad denna dröm kan betyda?
Funderar lite på vad hundar och skorpioner har för betydelse för dig.