Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2352 ggr
vresrosen92
0

Drömmer om tävlingar

Jag har tre nätter i rad drömt om olika sorters tävlingar, som alla ser relativt lika ut (eller liksom, "budskapet" i drömmen). Jag kan dock inte riktigt bli klok på vad drömmarna vill säga mig.

Dröm 1. Jag var med i ett gymnastiklag och vi var på en stor gräsmatta för att tävla. Första deltävlingen hade vi ett visst antal meter där vi skulle springa, hoppa, göra volter osv. Det gick bra för vårt lag.

Andra deltävlingen var i ett fyrkantsliknande uterum, omringat på tre sidor med ”metallnäts”-staket och blomrankor. Nu skulle vi göra stillastående gymnastikkonster. Den första i mitt lag ställde sig på händer, böjde bak benen så att hon gick ner i brygga och ”knuffade” sen upp sig/släppte armarna för att stå normalt. Min tur. Jag blev lite nervös och så. Jag kunde ju itne ens stå på händer! En i mitt lag stod som stöttepelare och jag försökte ställa mig på händer utan att lyckas. Jag sa till domaren att jag kunde gå upp i brygga, om det räknades. Domaren fnös åt mig. Sen var tävlingen slut.

Vi stod kvar i fyrkanten när publik och sånt kom fram för att prata. Till mig kom en kille som jag kände/hade känt under ett tag (ingen jag vet i verkligheten). Han var ganska förtjust i mig och hade med sig en blombukett, med grönt ris/kvistar och lite små ljusa blommor.
”Du var jätteduktig” sa han och menade det, räckte över blommorna och gav mig en  lång kram. Jag tittade på en kompis, som stod en bit bakom, och himlade med mina ögon åt killen. Sen insåg jag att det var en varm kram, en riktigt kärleksfull kram.

Dröm 2. Är med i en simtävling, det är en skön känsla att simma i vattnet, men jag presterar inte alls bra. Folk är nöjda med mig i alla fall.

Dröm 3. Är på ridanläggningen i Annelöv och ska träna på kvällen. Får sen reda på att det inte är någon träning utan en kvällshoppning/tävling istället. Jag är lite osäker på om jag vill vara med eftersom det är sent och jag behöver sova, så ska kolla startlistorna. Jättemånga anmälda, men jag är uppskrivet på att hoppa 110 cm. Jag vet inte riktigt om jag vill, eftersom jag skulle behöva hoppa kl 01 på natten. Gick omkring och mådde dåligt, sen hade min häst försvunnit, men jag hittade henne och det var jättehalt ute eftersom det var snö.

-------

Alla drömmar tycker jag handlar om att jag inte presterar så bra som jag vill/förväntas, men att folk är nöjda med mig i alla fall. Detta ger mig dock inget tillfredställande svar. Jag vill itne bara vara "halvbra" och blir himla frustrerad över drömmarna istället, så jag tänkte se om ni här har några kloka ord som kan hjälpa mig att få rätsida på allt.

Don´t worry, Be happy!

vildrot
0

Du säger själv att dina prestationer inte duger åt dig,är det så i verkligheten, och vill drömmen visa att ens liv blir tungt i "livets tävlan "om

jag alltid måste vinna/prestera?.

vresrosen92
0

hmm, det kan nog stämma :) jag får lära mig att tagga ner lite

Don´t worry, Be happy!

vildrot
0

Hästar  i drömmar kan vara krativitet,i drömmen är din häst borta---och du beöver vila/sova--det är dessutom halt .

Fundera på vad dina behov är!