Drömmer om att bli nersprungen
Hej hopp alla människor där ute, jag har haft en väldigt konstig dröm den senaste tiden (ca en vecka). Det börjar med att jag går på en sorts ökenäng eller kanske en helt plan och öppen yta iallafall. Helt plötsligt börjar marken dundra och det kommer en hel hjord av hästar i galen galopp. Jag börjar springa men dom kommer ikapp mig och trampar ner mig. Det är här jag brukar vakna, tycker den är ganska obehaglig och blir lite förvirrad vad det kan betyda. Kram till alla där ute <333
Klart att laxen ska ha en jolle
Hästar brukar symbolisera starka krafter. Ökenlandskap kan betyda att du lever ett känslofattigt liv. 'Hästarna trampar ner dig/du kommer inte undan' - det kan stå för att du låter dig trampas ner. Kan detta stämma?
#1 Njaa inte precis, tycker att jag står upp för mig själv, säger vad jag tycker osv. Känslofattigt tycker jag inte, då det har hänt en grej som väckt mycket känslor inom mig, främst att jag känner mig nersrpungen :)
Men tack :D
Okej, då kan du bortse från min tolkning 😉
Det du i drömmen känner dig nersprungen av är hästar som ofta i drömmar representerar kreativitet och vild kraft. Kan det vara en ytterligare tanke att gå vidare på?? Våra drömmar kommer oftast från våra "vita" fläckar, så det gäller att lugnt "kolla läget"
JAg tolkar din dröm som aningen motsägelsefull.
KAnske lite av en inre kamp.
HÄstar, styrka, springer omkull.
Du står på en stor slät ökenslätt, Tänker stor vildmark synlig och ändå oöverskådlig.
Finns det en djup önskan inom dig som du håller i schak, men som nu vill göra sig synlig?
Tack så jätte mycket för alla svar! Hjälpte super mycket! Jag har kommit fram till att jag har förmodligen inte fått vara kreativ nog på sista tiden. Satte mig och skrev en novell igår, orden bara rann ut ur fingrarna. Tack återigen!