Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1288 ggr
-Eternity-
0

Hur jag ser på drömmar.

Drömmar är något som har fascinerat mig länge och jag tänkte dela med mig av hur jag uppfattar drömmar. Observera att detta handlar om personlig erfarenhet. 

För mig finns det tre olika sorters drömmar. 

I den vanliga drömmarna händer oftast saker som inte inte alltid känns vettiga och går ibland emot det som sker i verkligheten. Gräset är kanske rosa eller så är sambon otrogen, trots att han/hon aldrig skulle vara det på riktigt. Då är det oftast det undermedvetna som talar till oss om saker som vi bör uppmärksamma. Då bör vi känna efter vad till exempel färgen rosa betyder för just oss, eller hur vi ser på otrohet. En kanske tycker om färgen rosa, medan en annan gör det inte osv. Samma sak kan med andra ord ha olika betydelser för olika personer och man ska gå efter det som känns rätt för en själv.

Den andra sortens drömmar är förutspående drömmar. Dvs drömmar som kan varna oss om kommande händelser. När jag har dessa drömmar brukar jag se något skrivet framför mig på till exempel en stor skärm eller liknande. Ofta har dessa drömmar visat sig stämma senare när de väl har besannats. De gör mig också medvetna om saker så att jag kan försöka undvika dem eller förberedas för det, om det handlar om hemska saker.

Den tredje sortens drömmar är astrala resor. I dessa drömmar är det vår själ som lämnar kroppen och beger sig ut på äventyr. Dessa drömmar känns ofta väldigt logiska och är tydliga. I dem kan man känna dofter tydligt, höra folk prata så som man lyssnade med sina egna öron och även känna fysisk beröring. Jag var inte medveten om att jag gjorde astrala resor förrän en vän här på iFokus berättade att jag hade gjort en astral resa till hennes hus. Jag har aldrig besökt henne på riktigt, men jag beskrev rummet jag hade befunnit mig i och hon bekräftade att min beskrivning var väldigt slående. I dessa drömmar kan vi även besöka andra planeter, den andra sidan och få besök av våra nära och kära som gått över. 

Jag kan tycka att det är lite synd att drömmar inte får större uppmärksamhet i vårt samhälle med tanke på hur mycket de kan berätta för oss.

Dela gärna med er av er syn på drömmar. 🙂

vildrot
1

läs gärna mina artiklar, så får du veta vad jag vet och tänker om drömmar. ge gärna feedback!!