Drömmar iFokus

Drömmar

Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1237 ggr
Thessan82
0

Varför dyker just han upp??

I mina drömmer de senaste typ 2 veckorna, dyker ofta mitt ex upp. Han och jag har en relation i drömmen. Vi är väldigt kärleksfulla mot varandra och det har även "hettat till" ännu mer, men så blir vi alltid avbrutna, nån kommer som vill störa oss och vi är aldrig i fred. Det är inte alls så att vi har sex varje gång i drömmarna, men det har hänt. Vissa gånger är det han som går efter mig och vill vara tillsammans med mig, hålla om mig osv.

När vi var tillsammans och hade det lite svajigt drömde jag att han och jag stod mittemot varandra och sen säger han "jag älskar inte dig längre" och vänder sig och går sakta ifrån mig. Kort efter denna dröm tog vi en paus, men han kom tillbaka till mig sen. Efter det var vi ihop i 2 1/2 år.

Varför dyker han upp i drömmen nu? Varför känner vi sån stark dragning till varandra i drömmen? Nån som vill tolka eller har några funderingar kring detta??

Mvh Therese

ikna
0

Jag tror att det är en av dina egna manliga sidor som försöker tala till dig.

Du har kanske behov av denna manliga sida just nu?

vildrot
0

Tänk noga igenom vilka egenskaper han har och vad han tycker om dig---då kan du kanske se hur en del av din manliga sida ser ut just nu!!

Thessan82
0

#1 Vad är min manliga sida? Hur vet jag det?

#2 Jag förstår inte. Jag vet hans egenskaper och vad han tycker om mig väldigt väl… Sen då?

ikna
0

Vi har alla både manliga och kvinnliga sidor. För många är en manlig sida t.ex att ta tag i saker, att vara fysiskt stark eller att ha faderliga känslor. Många tycker att det är kvinnligt att vårda, att vara psykiskt stark eller att ha moderliga känslor.

Vad tycker du är manligt?

Ditt ex har nog någon sida som du själv också har, eftersom du drömmer just om honom. Det är just denna sidan det handlar om.

Thessan82
0

Jag tycker det är manligt (speciellt om man är i ett förhållande) att man tar hand om sin kvinna, ger och visar henne sin kärlek, även inför andra. Det är manligt att vara en fysisk och psykiskt stark person och förebild, tekniskt kunnig och ha faderliga känslor (som du skrev).

Jag själv känner ju att mitt ex saknade många av dessa egenskaper…

ikna
0

Då får du fortsätta leta… tills du hittar någon sida/egenskap som ditt ex hade och som du också har.