Återkommande dröm!
Hej
Jag har en återkommande dröm som är så otäck och märklig. Jag drömmer att jag befinner mig i köket och det hörs oväsen. Jag går in och ser alla skåp och lådor öppna. Jag stänger dom och går ut från köket. Samma sak händer igen. Efter att jag stängt alla skåp och lådor så är det någon osynlig som tar tag i mina ben och kastar mig mot väggarna i köket och även mot taket.
Min andra dröm är att jag flyttar. Byter bostad. Flyttar in genom hål i väggar. Kliver in en en enrumslägenhet för att sen upptäcka att där finns många fler rum.
Varför drömmer jag dessa två drömmar jämt och ständigt? Flera ggr i månaden faktiskt.
Kök är ett ställe där det vanligen serveras mat, dvs i drömvärlden kärlek. Man går till köket för att få eller ge kärlek. Skåp och byrålådor kan enligt freudiansk tradition stå för kvinnlighet. Finns det ngt i skåpen eller lådorna? I köket brukar det finnas redskap, material för kärlek, typ knivar gafflar havregryn etc. Finns det dådant i ditt kök? Luckor och lådor åker upp. Vad kan det betyda? Vill du inte visa att du behöver kärlek? Är det därför de öppna luckorna är jobbiga? Har du frågor om din kvinnlighet som du vill stänga till om? Du blir sen uppslängd av ngt du inte ser. Något osynligt tvingar dig. Kanske ngt i dig? Väggar och tak tror jag kab vara trygghetssymboler. Ibland står väggar för föräldrar. Hus över huvud taget är en symbol för drömmaren själv. Tja hoppas ngt av detta kan vara till hjälp.
Att flytta kan handla om förändring, längtan efter förändring. Hål i väggen? Hmmmm vägg är trygghet men den är lite trasig, men du flyttar ändå. .?? Du tror det finns bara en liten lägenhet men du upptäcker att det finns mer möjligheter, fler rum. Vad är känslan i din dröm? Rädsla eller glädje eller både och. Tycker det verkar vara en positiv dröm. En förändring kan leda till fler möjligheter än vad du tror!
Obs! Det jag säger är bara förslag. Känn efter vad som känns sant för dig. Tänk symboliskt
Drömmar som upprepas gör det oftast för att försöka få drömmaren att förstå budskapet och ibland för att drömmaren behöver göra något åt det drömmen berättar.
Hej Glaciären🎈
Det finns bestick och allt man använder i ett kök i lådorna. Glas och tallrikar i skåpen. Inte sett mer far ut än det. Ingen mat iaf. Är väldigt fundersam och vet inte vad det betyder. Men jag är väldigt rädd i drömmen och vaknar upp med skräck. Jo en sak till. Ingen tror mig i drömmen när jag berättar. Så även om jag inte är ensam så händer alltid detta när ingen ser på. Jag kan tex lyfta och sen säga: Titta nu då? Men när vederbörande (som just då var min avlidne bror) tittar så är jag på golvet igen. Du skrev:Vill du inte visa att du behöver kärlek? Är det därför de öppna luckorna är jobbiga? Ja det kan nog stämma. Vill jämt klara mig själv.
Jag miste min mamma år 2011 men dessa drömmar har jag haft i många många år. Och det som jag lägger märke till är att jag alltid befinner mig i min gamla lägenhet. Inte den jag bor i nu.
Ja jag kan flytta hur som helst verkar det som. Jag känner aldrig rädsla utan är jämt nöjd över att jag flyttar. Kan ta ett exempel: Jag fick höra talas om en etta som var jätte billig i hyra. Jag steg in i lägenheten och vips var där flera rum. Den var helt nyrenoverad. Ett rum leder till nästa rum o.s.v. Nu finns inga riktiga lägenheter som ser ut så,bara min min konstiga dröm. Så jag tänkte:vilket kap,denna lägenheten tar jag😃
Tack för du svarade 🙂
Hej Vildrot🎈
Jo så tänker jag oxå men är inte människa att komma på vad drömmen vill säga. Det är väldigt frustrerande att drömma samma sak om o om igen.
Tack för att du svarade 🙂
Kan drömmen ge dig en vink om att du just nu stänger inne känslor eller annan vetskap som inte är så lätt att hantera, Be drömmen visa sig tydliga: säg : jag vill veta vad,,,,,,,,,,!!
Berätta om det fungerar!
Vildros
Ska prova men har aldrig någon kontroll över mina drömmar.
Köket brukar stå för transformation, ett ställe där man hämtar kraft/laddar batterierna. I drömmen är det kaos; alla dörrar och lådor står öppna och du kastas in i väggen.
Kan det vara så att det är lite kaos i ditt liv? Att du har svårt att få ihop allt i livet? Du kastas i väggen… kan stå för att du håller på att "gå i väggen".
Drömmen kommer att sluta komma tillbaka när du har förstått budskapet.
Ikna
Ojdå..Det verkar stämma väldigt bra. Tusen tack👍